י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקורונה בצה"ל

בעקבות הירידה במספר החולים: בצה"ל חוזרים להקלות

בתום הערכת מצב בהתקיימה בצל ההתמתנות במצב התחלואה בקרב חיילי צה"ל, הוחלט על שורת הקלות ללוחמים • על פי נתוני צה"ל, 307 משרתים בלבד מאובחנים כעת כחולים בקורונה

בעקבות הירידה במספר החולים: בצה"ל חוזרים להקלות
חיילי צה"ל צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות הירידה החדה במספר חולי הקורונה בקרב חיילי צה"ל, הוחלט על שורת הקלות משמעותיו לחיילים. לאחר תקופה ארוכה שבה נאסר על היחידות הלוחמות לצאת לחופשה, בצה"ל הוחלט כי בכל יחידות צה"ל יחזרו לסבב יציאות לחופשה על פי נהלי השגרה המוגדרים בכל יחידה. זאת, לאור הערכת המצב מחודשת והתמתנות במגמת התחלואה

בנוסף, בצה"ל החליטו להתיר את נסיעת חיילים ברכבת גם בסופי שבוע, אך האיסור על נסיעה בימי ראשון וחמישי עדיין בתוקף. למרות ההיתר לצאת לחופשות, בצה"ל מציינים התנהלות חיילי החובה בחופשה תהיה בהתאם להנחיות לאנשי הקבע וכי יש לנהוג באחריות אישית מוגברת, להקפיד על הנחיות ההיגיינה, עטיית מסכה ומניעת התקהלות.

למרות ההקלות החדשות, בצה"ל עדיין אוסרים באופן מוחלט על החיילים להימצא בכל התקהלות באשר היא - עפ"י הנחיות משרד הבריאות לשהות במסעדות ובתי קפה בחללים סגורים, לשהות במקומות בילוי, לצאת למרכזי קניות לשם בילוי, אלא לצורך סידורים אישיים חיוניים.

מנגד, בצה"ל הודיעו לחיילים כי הם מורשים לשהות בשטחים פתוחים בחיק הטבע, בחופי ים תחת מיגון וריחוק נדרש, בבריכות, מסעדות ובבתי קפה בשטח פתוח בלבד. כמו כן יוכלו להשתתף הלוחמים באירועים משפחתיים ואישיים מקרבה ראשונה בלבד, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

על פי נתוני אגף הרפואה בצה"ל, נכון להיום, 307 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה. כולם במצב קל. כמו כן, 3,492 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

קורונה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד