ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
יש תקווה?

עתירה לבג"ץ: "הגבלות על ההפגנות, כמו באוסלו"

"כשם שנמנעה מן העותר האפשרות להפגין נגד הסכם אוסלו מול מעון ראש הממשלה, שלא עפ"י הקווים המנחים, כך מן הראוי שהמשיבים ינהגו כלפי המפגינים דהיום", כך טוען פעיל הימין רן כרמי בוזגלו בעתירתו לבג"ץ נגד הפגנות השמאל מול מעון ראש הממשלה

עתירה לבג"ץ: "הגבלות על ההפגנות, כמו באוסלו"
מפגין נגד ראש הממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

פעיל הימין רן כרמי בוזגלו עתר היום (רביעי) לבית המשפט העליון בדרישה לתת צו על תנאי נגד מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על מנת שייתנו את דעתם מדוע ההפגנות מול מעון ראש הממשלה אינן מתנהלות בכפוף להגבלות שהציב בג"ץ בעקבות עתירה שהוגשה נגד הפגנות דומות, שהתקיימו בשנת 1993.

בפתח העתירה נכתב: "כידוע לכל, זה מספר שבועות מתקיימות הפגנות קולניות ורעשניות – בלשון המעטה דהמעטה – מול מעון ראש הממשלה. הפגנות אלה מתקיימות כמעט מידי יום לאורך שעות ארוכות עד חצות הלילה ואף מעבר לכך. לא אחת מגיע מספר המפגינים לאלפים ואף לרבבה – עפ"י דיווחי התקשורת והמשטרה - וזאת מבלי כל ניסיון של ידיד להגביל את מספר המפגינים עפ"י הקווים המנחים".

"יתרה מזאת", טוען בוזגלו בעתירה שהוגשה באמצעות עורך הדין יורם שפטל, "חלק בלתי נפרד מן ההפגנות הללו מתאפיין בהשמעת דברי נאצה בזויים שהנייר אינו סובל את אזכורן, כמו גם איומים עברייניים כלפי שלמות גופם וחייהם של ראש הממשלה ובני משפחתו הגרעינית."

"אם לא די בכל אלה", נכתב בעתירה, "ההפגנות מתאפיינות גם באלימות חמורה וקיצונית כלפי שוטרים, לרבות יריקות, השלכת בקבוקי מים מלאים לעברם, תלישת סימני דרגותיהם ואף ריסוס בגז לעבר גופם".

"חרף המתואר לעיל, ניצב דורון ידיד – ולמיטב ידיעתו של העותר, בגיבוי של היועץ המשפטי לממשלה – אינו נוקף אצבע כדי למנוע את קיומן של ההפגנות, אשר כולן מתאפיינות בהתנהלות בניגוד לקווים המנחים".

"יחד עם זאת, כשם שנמנעה מן העותר האפשרות להפגין נגד הסכם אוסלו מול מעון ראש הממשלה, שלא עפ"י הקווים המנחים, כך מן הראוי שהמשיבים ינהגו כלפי המפגינים דהיום מול אותו המעון".

העותר, רן כרמי בוזגלו, מדגיש את החלטת בג"ץ משנת 1993 על הגבלות ההפגנות מול מעון ראש הממשלה. באותה החלטה של בית המשפט העליון נכתב: "זכותו של אדם להפגין או לקיים אספה ליד מעונו הרשמי של ראש הממשלה אינה מוחלטת. יש לאזן בין זכותו זו של המפגין לבין זכותו של ראש הממשלה לפרטיות. אכן, גם לראש הממשלה זכות לפרטיות. גם לו יש להבטיח מקום בו יוכל לנוח מטרדות היום, בו יחליף כוח, ובו ימצא מנוחה בחיק המשפחה. גם לו יש להבטיח מקום מוגן מן הלחצים החיצוניים הקשים הפועלים עליו. כמו כן יש לאזן בין זכות ההפגנה והאספה לבין זכותם של השכנים לפרטיות ולקניין. כן יש לאזן בין זכויות הפרטים לבין האינטרס הציבורי בשלום הציבור ובתנועה חופשית.".

במהלך נאום במליאת הכנסת, התייחס גם ראש הממשלה נתניהו לאותה החלטה ואמר: "בית המשפט הגביל בעת ההפגנות בזמנו וקבע כי יש לאזן את זכות ההפגנה משיקולי שלום הציבור, ראש הממשלה, משפחתו ושכניו. השופט אהרון ברק קבע את זה. מה שהשתנה מאז, זה ראש הממשלה. מה שהיה אסור נגד ראש ממשלה מהשמאל, היום אסור נגד ראש ממשלה מהימין. צביעות צביעות צביעות".

עתירה לבגץ מפגיני שמאל רן כרמי בוזגלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד