י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חודדו הנהלים במשכן

חודדו הנהלים במשכן: קו המכפלת בגובה הברך או בגובה סביר מעל

חברי הכנסת ועובדי המשכן קיבלו הודעה מפורטת בה חודדו להן ההנחיות החדשות בכל הנוגע לקוד הלבוש במשכן הכנסת • "חליפה מחויטת בגוונים סולידיים כגון גווני אפור כהה, שחור ונייבי, החלק העליון והתחתון של החליפה הינם בגוון ובמרקם זהה"

חודדו הנהלים במשכן: קו המכפלת בגובה הברך או בגובה סביר מעל
נתניהו שותה קפה בדיון ארוך במליאה צילום: Miriam Alster/FLASH90

סמי בלקש, המנהל הכללי של משכן הכנסת, שלח הודעה לחברי הכנסת ועובדי המשכן, ובה הוא חידד את הנחיות קוד הלבוש במשכן.

"כנהוג בפרלמנטים אחרים בעולם", כתב בלקש, "משכן הכנסת הוא מקום שבו יש להקפיד על הופעה ייצוגית והולמת המכבדת את באי הבית ואת משכן הכנסת.

בכנסת ה-20 הוקם צוות שגיבש קוד לבוש אשר חל על מי שמבקשים להיכנס לכנסת או שכניסתם הותרה מתוקף תפקידם. הצוות כלל נציגים מקרב חברי כנסת, הנהלת הכנסת, עובדי הכנסת והיועצים הפרלמנטריים. הצוות גיבש גם את המנגנון להבטחת העמידה בכללי קוד הלבוש".  

סגנון הלבוש לגברים המותר במשכן הוא לבוש מוקפד, קלאסי ומחוייט, חליפה מחויטת בגוונים סולידיים כגון גווני אפור כהה, שחור ונייבי, החלק העליון והתחתון של החליפה הינם בגוון ובמרקם זהה, חולצות אריג מכופתרות, בעלות צווארון ושרוולים ארוכים; החולצות בגוונים בהירים ובמרקם אחיד; עניבה המותאמת לחליפה ולחולצה; נעליים סגורות עם או בלי שרוכים; חגורה באותו גוון של הנעליים.

סגנון הלבוש האמור לנשים: הוא לבוש מוקפד, קלאסי ומחויט; חליפה מחויטת בגוונים סולידיים; החלק העליון והתחתון של החליפה הינם בגוון ובמרקם זהה; חולצות אריג מכופתרות בעלות צווארון בגוונים אחידים; חולצות עם או בלי צווארון; קו המכפלת של חצאיות ושל שמלות בגובה הברך או בגובה סביר מעל הברך; נעליים סגורות.

בהמשך דבריו הוא ציין כי "באי הבית מתבקשים להגיע למשכן הכנסת בלבוש הולם ובהופעה מכובדת. בעלי אישורי כניסה קבועים לכנסת ומוזמנים לוועדות הכנסת אשר יגיעו למשכן בלבוש שאינו על פי קוד הלבוש האמור - אנשי משמר הכנסת יהיו רשאים לעכב כניסתם לכנסת, והם יוכנסו לכנסת רק באישורה של ראש לשכת קצין הכנסת. אורחי הכנסת ומבקרים אחרים אשר יגיעו למשכן בלבוש שאינו על פי הקוד האמור, לא תותר כניסתם. על הגורם המזמין מהכנסת חלה האחריות ליידע את מוזמניו, עם הזמנתם, באשר לקוד הלבוש הנהוג בכנסת. עובד כנסת אשר יגיע למשכן בלבוש שאינו תואם לקוד הלבוש, יחולו עליו ההוראות החלות על חברי הכנסת". 

קוד לבוש כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד