ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מעל 50 אלף כבר חתמו

עצומה בלבנון: דורשים שצרפת תנהיג אותנו

יותר מ-50,000 איש חתמו על עצומה שקוראת לצרפת להשתלט על לבנון בעקבות הפיצוץ הקטלני בביירות. המבקרים טוענים כי שחיתות וניהול לא נכון של ממשלת לבנון היו הגורם לכך

עצומה בלבנון: דורשים שצרפת תנהיג אותנו
הפגנה. אילוסטרציה צילום: unsplash

הפיצוץ בלבנון יביא לשינוי היסטורי? מעל 50,000 איש חתמו על עצומה באינטרנט שקוראת "להציב את לבנון תחת מנדט צרפתי לעשר השנים הבאות".

על פי הדיווחים מלבנון, העצומה היא יוזמה של אזרחי לבנון שהוקמה ביום רביעי, בעקבות הפיצוץ שטלטל את ביירות ביום שלישי, הרג למעלה מ-150 איש ופצע יותר מ-5,000 איש, לצד הרס וחורבן רב של רכוש.

"נציגי הממשלה בלבנון הראו בבירור חוסר יכולת מוחלט לאבטח ולנהל את המדינה", נכתב בעצומה. "עם מערכת כושלת, שחיתות, טרור ומיליציה, המדינה הגיעה לנשימה האחרונה. אנו מאמינים שלבנון צריכה לחזור תחת המנדט הצרפתי כדי לכונן ממשל נקי ועמיד".

אחד ממארגני העתירה אמר לתקשורת כי "הלבנונים נואשים, כל כך הרבה איבדו את בתיהם, הם איבדו את נכסיהם, הם לא יכולים להציל את ילדיהם. הם לא יודעים מה לעשות".

צרפת שלטה בארץ הארזים בשנים 1920 - 1945 תחת מנדט שהוקם לאחר מלחמת העולם הראשונה. העתירה הופנתה לנשיא צרפת עמנואל מקרון, שהפך ביום חמישי למנהיג הזר הראשון שהגיע לביירות מאז הטרגדיה.

מקרון הזהיר כי לבנון "תמשיך לשקוע" ללא רפורמות בהגיעו לביירות. הוא הבטיח כי צרפת תעניק סיוע בגין נזק והרס בשווי מיליארדי דולרים.

לצד זאת, צרפת פתחה בחקירת הפיצוץ בלבנון, ש-21 אזרחים צרפתים נפצעו בו ואחד נספה.

אסון הפיצוץ בביירות עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד