י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני לא צריך לבקש מחילה"

בלוויה קורעת לב: האברך הצעיר ז"ל נטמן בבני ברק

הטרגדיה בכינרת: האברך הצעיר הרב עקיבא קראוס ז"ל שנגדע בשיא פריחתו התורנית כשהוא בן 24, לאחר שטבע מסיבה שאינה ברורה במימי הכינרת הובא אמש בחצות לאחר מאמצים רבים, למנוחות בבית העלמין פוניבז' • בלוויה השתתפו מאות ממוקיריו שביכו מרה את לכתו בטרם עת, אביו ספד לו בבכי מר, ואמר כי כל ימיו הוא כיבדו ולכן "הוא לא צריך לבקש מחילה" 

בלוויה קורעת לב: האברך הצעיר ז"ל נטמן בבני ברק
הלווית הרב עקיבא קראוס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

אמש בחצות לילה הובא למנוחות האברך החשוב הרב עקיבא קראוס ז"ל מחשובי אברכי כולל 'מגדל עוז' ומתלמידי ישיבת גרודנא באר יעקב שנפטר בגיל 24 לאחר שטבע בכינרת. 

לאחר פעילות נמרצת של צביקה חסיד מנכ"ל זק"א ת"א ומפקד זק"א בנצי אוירינג, והרב יעקב רוז'ה, שוחררה גופת המנוח לקבורה מהמכון באבו כביר ובשעת חצות הובא לקבורה בבית החיים פוניבז' בבני ברק.

במסע הלוויה השתתפו מאות ידידים ומכרים, תוך שמירה והקפדה על ריחוק ועטיית מסכות, בכפוף להוראות משרד הבריאות, עשרות רבות של בוגרי ישיבת גרודנא באר יעקב, ובראשם ראשי הישיבה הגאון רבי צבי דרבקין, והגאון רבי יצחק הקר.

ראשון המספידים הגאון רבי יעקב יוסף אדלר מראשי ישיבת גרודנא אשר קונן בבכי תמרורים את פטירתו בדמי ימיו של אברך שקדן מתמיד ומאיר פנים, וקרא לחיזוק לימוד המוסר.

אחריו ספדו לו בקול בוכים אביו הגאון רבי יעקב ישראל ר"מ ישיבת יעקבוזון ק"ס, אשר הצדיק עליו את הדין באהבה ואמר שחשב הרבה זמן ואני לא צריך מבקש מחילה מבני כי כל חייו הוא כיבד ואולי פעם אחת שהוציא קונטרס חידושי תורה שהיה בישיבה קטנה לא הערכתי את זה מספיק אולי בגלל זה אני צריך לבקש מחילה.

כמו"כ ספד לו סבו הרה"ג רבי אהרן הולס, לאחר מכן נשא חמיו הרה"ג רבי ישראל איסר הולס ספד לו נרגשות על הנעימות של הנפטר והדקדוק הלכה שהיה מצוין בו, וקונן בבכי על הזכות שהייתה לו להכירו במשך שנתיים ומחצה. אחריו ספד דודו הרב נתן לסינגר, ואחיו הרב יוסף קראוס.

לקראת סוף הלוויה הקורעת לב קיבלו בוגרי ובני הישיבה לסיים את הש"ס עד שנה מהפטירה לעילוי נשמתו. לאחר אמירת הקדיש ע"י אביו שליט"א נטמן בסמוך לזקניו ז"ל. 

עקיבא קראוס ישיבת גרודנא באר יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד