י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדרישה לעצמאות

הפרקליטות מונעת מהעירייה להתערב בעניינה של ליאת בן ארי

לאור החשדות שפורסמו בעניין עבירות הבניה לכאורה על ידי מי שמשמשת כתובעת במשפטו של נתניהו - ליאת בן ארי, והפניה של חבר מועצת עיריית ראש העין בדרישה לפתוח בחקירה בנושא. פונה כעת הפרקליטות במכתב תגובה חריף לעיריית ראש העין לבל יתערבו בנושא: "הקפידו על עצמאות התביעה הפלילית" • ח"כ קרעי זועם "זו עילה ללכת לבחירות"

הפרקליטות מונעת מהעירייה להתערב בעניינה של ליאת בן ארי
חומרי חקירה בפרקליטות צילום: 90 Kobi Gideon / FLASH

החשדות בעניין המשנה לפרקליט: בעקבות הפרסום בעיתון 'ישראל היום', על עבירות בניה שבוצעו לכאורה מצד המשנה לפרקליט המדינה ומי שמשמשת כתובעת במשפטו של ראש הממשלה נתניהו ליאת בן ארי, פנה חבר מועצת העיר ראש העין חנוך עוז ליועצת המשפטית של העירייה בדרישה לפתוח בחקירה בנושא.

אלא, שבפרקליטות המדינה לא אהבו ככל הנראה את התערבות העירייה בענייניה של הפרקליטה הבכירה. במכתב ששיגרו בפרקליטות לעיריית ראש העין נכתב: "מכתבו של מר חנוך עוז, מיום 20.8.6 לראש עיריית ראש העין, ליו"ר וועדת המשנה לתכנון ולבניה, ליועמ"ש העירייה ולתובעת הראשית, בעניין בני הזוג בן-ארי-שוויקי, הובא לידיעתנו. אף שבנסיבות הנוכחיות איננו עוסקים בנושא הפרטני, מצאנו לנכון לפנות אליכם במישור העקרוני, בהתאם למדיניות העקבית הנקוטה בידנו לאורך השנים בנושא עצמאות התביעה הפלילית".

במכתב כתבו עוד כי "הנכם נדרשים להקפיד בנושא עצמאות התביעה הפלילית, ועל נבחרי הציבור בוועדה לפעול להבטחת עקרון זה, ולהבטחת היכולת המקצועית של גורמי האכיפה לפעול ללא כל מעורבות של נבחרי הציבור, בכלל התיקים המטופלים על-ידם. החלטות על נקיטת הליכי אכיפה ימשיכו להתקבל על ידי התביעה המקומית באופן מקצועי ועצמאי, ואף התיק האמור יטופל ככל התיקים, ובהתאם להוראות הדין, ההנחיות המחייבות ומדיניות האכיפה של הוועדה המקומית", נכתב.

מי שזעם על הפנייה מצד הפרקליטות לעיריית ראש העין הוא ח"כ שלמה קרעי. "אם יש סיבה אחת, הכי מוצדקת, ללכת לבחירות, זה רק כדי לפרק את החונטה הזו הזוכה לגיבוי של שר המשפטים", כתב קרעי. "ועדיין", הוסיף, "עם תקציב חד-שנתי, יש ממשלה, אין בחירות. שלא יעבדו עליכם. לגנץ נמאס ללכת לבית הספר והוא החליט לסגור אותו".

ליאת בן ארי פרקליט המדינה ראש העין שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד