י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טרור הבלונים חוזר

ליל שבת: מטען מחובר לבלון התפוצץ בנתיבות

לאחר תקיפת צה"ל ביום חמישי, במהלך השבת שוב שוגרו בלוני תבערה לעבר היישובים בעוטף עזה. אחד הבלונים אליו חובר מטען התפוצץ בליל שבת בנתיבות, ובלון אחר אותר בעוטף עזה • צפו

ליל שבת: מטען מחובר לבלון התפוצץ בנתיבות
שריפה מבלון תבערה צילום: דוברות מ.א. מרחבים

במהלך השבת המשיכו מחבלים ברצועת עזה לשגר בלוני תבערה לכיוון יישובי עוטף עזה וערי הדרום, זאת לאחר תקופה ארוכה של שקט בה לא נרשמו אירועים חריגים בגבול הדרומי. אחד הבלונים שאליו חובר מטען התפוצץ במהלך ליל שבת באחת השכונות בעיר נתיבות וגרם לבהלה רבה. בדיקת חבל משטרתי העלה כי אכן מדובר בפריט נפץ אשר עפ"י החשד הגיע באמצעות בלון והתפוצץ. 

גם במועצה האזורית אשכול, התגלה במהלך השבת מטען המחובר לבלון תבערה. שוטרים וחבלן משטרה הוזעקו למקום ונטרלו את המטען. במשטרה שבים ופונים לציבור, כי בכל מקרה מעורר חשד יש לפנות למוקד 100 ולהשאיר הטיפול בידי כוחות המשטרה המיומנים בכך.

כזכור, בלון תבערה שככל הנראה שוגר על ידי מחבלים ברצועת עזה, נמצא על ידי אזרחים ביום חמישי האחרון באזור התעשייה בערד. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום. בבדיקת החבלן המשטרתי התברר כי מדובר במטען חבלה בעל מנגנון השהייה. השוטרים הרחיקו את האזרחים ונטרלו את המטען.

בתגובה, תקפו כלי טיס של צה"ל תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

בימים האחרונים דיווחו כלי התקשורת בעזה, על הפרחות בלונים רבים לשטח ישראל. בתוך כך, תושבים בכמה יישובים בעוטף עזה דיווחו גם השבת על מספר שריפות שפרצו סמוך לגדר הגבול. בכיבוי האש ובמשטרה אישרו שחלק מהשריפות פרצו בעקבות בלוני תבערה.

 

בלוני תבערה עוטף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד