כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרסומות בתל-אביב? בהכשר הוועדה

בעקבות הסאגה המתמשכת של העלאת פרסומות שאינן הולמות והסרתן בלחץ דתי - הודיעה עיריית תל-אביב למפרסמים על שלטי חוצות: לא תותר העלאת פרסומות ללא אישור מוקדם של העירייה

שלט חוצות. מעתה רק באישור ועדה
שלט חוצות. מעתה רק באישור ועדה

מקרים חוזרים ונשנים של פרסומות, שבלשון המעטה ניתן להגדירן ככאלו שאינן צנועות, שעיטרו נתיבי תחבורה ראשיים בתל-אביב, ואשר הוסרו רק לאחר לחץ דתי על עיריית תל-אביב, הובילו את חבר מועצת העיר תל-אביב מטעם יהדות התורה, הרב נפתלי לוברט, לפעולה נחרצת מול הגורמים הקובעים בנושא.

לוברט, שלו רקורד ארוך ומרשים במאבק בפרסומות בעלות תכנים בוטים, פנה למנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, ודרש ממנו להסדיר את הליך אישור הפרסומות המופיעות על שלטי החוצות בעיר.

מתוך ידיעה כי תהליך פרסום פרסומות מסוג זה, הסערה שהן מעוררות והסרתן לאחר לחץ דתי שמופעל על העירייה, הוא תהליך מתוזמן היטב על ידי חברות הפרסום, שיודעות שבאמצעות כך הן זוכות לחשיפה כפולה ומכופלת, ועל הדרך גם מציגות את עיריית תל-אביב כמי שנכנעת לסחטנות דתית, פעלה העירייה במהירות, וכבר השבוע נשלח מכתב מטעם היועץ המשפטי של העירייה, עורך הדין עוזי סלמן, המודיע לחברות הפרסום כי לא תאושר הצבת פרסומות חדשות בעיר, מבלי לקבל את אישור הוועדה המייעצת לשילוט בעירייה.

המקומונים בתל אביב, מתרעמים כמובן על המהלך האפוף לטענתם, ניחוח של כפיה דתית, והכתירו את המהלך בכותרת 'ירושלים זה כאן'.

הרב לוברט מסר בתגובה למקומון התל-אביבי של קבוצת ידיעות אחרונות: "עניין הפרסומות האלו הוא עניין חמור מאוד, שמהווה ניצול ציני של החוק ופגיעה ברגשות התושבים. אין פה עניין של חרדים אלא גם בפגיעה בכבוד האישה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד