י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התפרעות אלימה

לאחר שנמלט ונתפס: ישראלי נהרג בכלא באקוודור

חודשיים לאחר שנתפס בעקבות בריחה, ישראלי בשם שי דהן נרצח בכלא באקוודור במהלך מהומות עם אסירים אחרים. אזרח ישראלי נוסף נפצע באורח קל. במשרד החוץ נמצאים בקשר עם המשפחות של שני הישראלים

לאחר שנמלט ונתפס: ישראלי נהרג בכלא באקוודור
שי דהן צילום: הרשויות באקוודור

שי דהן, אזרח ישראלי בן 38 נהרג אתמול (שבת) במהלך מהומות שפרצו בבית כלא בעיר גואיאקיל באקוודור, אזרח ישראלי נוסף שהיה עם דהן בתאו, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים, בהתפרעות בכלא בו הם היו כלואים לכאורה בעוון מכירת ציוד רפואי תחת שם בדוי.

התקרית החמורה נחקרת על ידי הרשויות המדינה. שגרירות ישראל בקיטו, עיר הבירה של אקוודור, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ נמצאים בקשר עם המשפחות של שני הישראלים, כך על פי משרד החוץ.

דהן בן ה-38, נמצא ללא רוח חיים בתאו על ידי סוהרים לאחר ההתפרעות שפרצה בבית הכלא. דהן נעצר בחודש מרץ האחרון בגין הונאה במכירת ציוד רפואי ובדיקות לנגיף הקורונה בזהות בדויה. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית. דהן היה ככל הנראה קורבן להתקפה של אסירים אחרים.

השניים הותקפו עם פטישים וסכינים, ובהצהרה של שירות בתי הסוהר באקוודור נמסר כי הם חוקרים את המוות. על פי הדיווח ב'אל יוניברסו'. השניים היו אמורים לעבור לכלא מאובטח יותר לפני התקיפה.

עורך הדין הקטור וונגס המייצג את הישראלי שנפצע קל אישר בחשבון הטוויטר שלו כי דהן נמצא מת, וכאמור, גבר ישראלי נוסף, המזוהה כאורן שיינמן שהיה בתא עם דהן, נפצע.

לדברי וונגס, השניים הואשמו במכירת ציוד רפואי לפוליטיקאי לשעבר ג'ייקוב בוקארם, הם שיתפו פעולה עם החוקרים. בוקארם וכמה מקרובי משפחתו, ביניהם אביו עבדלה בוקארם, נשיא אקוודור לשעבר, גם הם נאשמים במכירת תרופות שלא כדין במהלך המגיפה. "יש מאפיה שמוכנה לעשות הכל כדי שפעולותיה לא ייענשו", כתב וונגס בטוויטר. 

נשיא אקוודור לשעבר

דהן ברח מבית סוהר בפנמה בשנת 2018, שם הוחזק באשמת הונאה, כולל מכירת אותו הנכס מספר פעמים לרוכשים שונים. לפני כחודשיים הוא נעצר באקוודור יחד עם שיינמן, הם נתפסו עם סכום כסף גדול ותיעוד כוזב לכאורה, כך על פי דיווחים בעיתונות המקומית.

עבדאלה בוקארם שמעורב בפרשה בה נחשד דהן, צייץ בטוויטר כי הוא חושש שהתוקפים יבואו עכשיו לתקוף את משפחתו. הוא כתב כי דיבר עם "אחד הישראלים", שאמר לו שיש איומים על חייו ושאל אם הם באים מהבוקארמים. "אמרתי לו שזה לא אנחנו, זו הממשלה שמנסה לערב את משפחתי. זו מעולם לא הייתה דרכנו. אנו חיים תחת טרור ממלכתי".

דהן, החזיק גם בשמות משפחה נוספים. "אלאלוף" ו-"גולן". הוא היה ידוע היטב בחוגים היהודיים בפנמה סיטי,הוא התעסק בנדל"ן, ניהל דוכנים בקניונים והיה לו מוניטין כמהמר, כך על פי הדיווחים. הוא נמלט מהמדינה כדי להימלט מאשמת הונאה, אך הוסגר בחזרה לפנמה מספרד בשנת 2018. חודשים לאחר מכן נמלט מהכלא לאחר שעל פי הדיווחים היא שיחד פקידים בכלא בסכום של 500,000 $.

על פי הדיווחים הייתה לו היסטוריה ארוכה של הונאה. בשנת 2014 הוא הופיע בבית המשפט בלונדון והואשם בהונאה בטענה שהוא טייקון נדל"ן עם נכסים נזילים של מיליון ליש"ט. ההונאה נחשפה לאחר שגייס 230,000 ליש"ט מחובות הימורים בקזינו. בשנת 2009 הוא היה מבוקש בארצות הברית ובקנדה במעילה והונאה, כאשר המשטרה בלוס אנג'לס פרסמה אזהרה לציבור להיזהר ממנו.

אקוודור בית כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד