ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הקפסולות, המחלימים ובעלי הנוגדנים

פרסום ראשון: כך ייפתח אי"ה זמן אלול בעולם הישיבות  

מוקדם מהרגיל צפויים לאשר במשרד הבריאות את המתווה של המל"ל לזמן אלול הקרוב בעולם הישיבות שייפתח בעוד פחות משבועיים. כמה בחורים ישהו בקפסולה אחת? האם יקצרו את ימי הבידוד? והאם יהיו מתחמים מיוחדים עבור המחלימים מקורונה? כל הפרטים בפרסום ראשון 

פרסום ראשון: כך ייפתח אי"ה זמן אלול בעולם הישיבות  
ישיבת עטרת שלמה לומדים בקפסולות צילום: שוקי לרר

פחות משבועיים לפתיחת זמן אלול הקרוב בעולם התורה והישיבות, ל'בחדרי חרדים' נודע כי במל"ל ובמשרד הבריאות גיבשו בסוף השבוע נהלים חדשים למוסדות עם פנימיות הכוללים את עולם הישיבות, לצד שאר מוסדות הרווחה המחזיקים פנימיות.

בנהלים שגובשו, יינתן מענה לפתיחת שנת הלימודים הקרובה עם מרווח נשימה שיקל על המוסדות לאחר הקשיים שהיו בגל הראשון בפתיחת עולם התורה, בערב חג השבועות.

על פי הסיכום שגובש בסוף השבוע וצפוי לקבל אישור רשמי של משרד הבריאות בשעות הקרובות, הקפסולות בפנימיות ובמוסדות יעלו ל - 50 בחורים בכל קפסולה שלא כמו בזמן קיץ, בנוסף תיבדק אפשרות לקיצור ימי הבידוד של השהייה בקפסולה לפחות מ–14 ימים.

הגורמים המקצועיים הביעו נכונות עקרונית בפני מנהלי המוסדות, לאשר קיצור תקופת הבידוד הראשוני לעשרה ימים, בכפוף לביצוע בדיקות קורונה, בהגעה לקפסולה מבין הזמנים ובדיקה נוספת אחרי 8 ימים של שהייה בקפסולה.

עןד נודע ל'בחדרי חרדים', כי במהלך הישיבה בסוף השבוע בה השתתפו נציגי המל"ל והפרוייקטור רוני גמזו, לצד האלוף רוני נומה שמונה על ידי ראשי הסיעות החרדיות לרכז את נושא פתיחת הישיבות בזמן אלול, סוכם כי חולים מחלימים יישארו במתחם מבודד בתוך הישיבה תוך הקפדה ופיקוח רפואי מה שיקל עוד יותר על הישיבות.

בעולם הישיבות עצמו מאות בחורי ישיבות מישיבות כדוגמת בית מתתיהו, נחלת הלווים, שערי שמועת, יסודות התורה, באר התלמוד, ועוד ישיבות רבות, מגיעים מחוסנים לזמן אלול לאחר שמרבית התלמידים כבר היו חיובים לנגיף ושהו במלונות.

בישיבות מקווים כי אכן עולם הישיבות יתחיל ברגל ימין, חלק מהישיבות יתחילו כבר שבוע הבא בכדי שיוכלו להגיע לתפילות בראש השנה בבית מדרש אחד ללא אף בחור שצריך בידוד או חולה. 

עולם הישיבות קפסולות זמן אלול משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד