ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

קניתם קרוקס? קבלו 25 שקלים החזר

תביעה יצוגית נגד יבואני חברת קרוקס באשמת תיאום מחירים הגיעה לסיומה. על פי הפשרה יזכו הרוכשים בזיכוי על סך 25 שקלים. הערכות: הפשרה בשל מצבה הרעוע של חברת קרוקס העולמית

נעלי קרוקס. יקרות מדי ועכשיו זה רשמי
נעלי קרוקס. יקרות מדי ועכשיו זה רשמי

בהלת הקרוקס ששטפה את ישראל לפני כשלש שנים נרגעה אמנם, אך תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה ונציגיה בישראל הגיעה לסיומה רק עתה.

התביעה שהוגשה נגד החברה כבר בשנת 2007, טענה כי יבואנית קרוקס אילצה את חנויות הרשת למכור את נעלי הקרוקס במחיר אחיד, ויצרה בכך תיאום מחירים האסור על פי החוק להגנת הצרכן, בתביעה נטען עוד, כי יבואנית הנעליים המחוררות איימה במפורש על בעלי החנויות, שאם לא יצייתו להכתבת המחירים היא תפסיק לשווק להם את הנעליים הפופולאריות.

התביעה על סך 130 מליון ₪ שנידונה בבית המשפט המחוזי בירושלים, טענה כי בישראל נמכרו במסגרת תיאום המחירים למעלה מ-30,000 נעלי קרוקס דבר שבשקלול גרם לצרכן היחיד נזק בסך 65 שקלים.

בשבוע שעבר הוחלט בין הצדדים על פשרה לפיה יזכו רוכשי הנעליים לזיכוי כספי של 25 שקלים הניתן למימוש בקניה בחנויות הרשת.

כמו כן הוסכם בין הצדדים, כי החברה תידרש מעתה להדגיש בפרסומיה ובאתרה המקוון, כי המחיר הנדרש הוא בגדר המלצה בלבד ואיננו המחיר המחייב.

על פי הערכות, הסכימה התביעה לפשרה בשל מצבה הפיננסי הקשה של חברת קרוקס העולמית שערכה ירד בכ- 95 אחוזים מימות השיא שלה. דבר המעלה את החשש, כי התעקשות על פסק דין שיקבע פיצויים לרוכשים, לא תתאפשר גביית הפיצוי מהחברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד