ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
טרור הבלונים נמשך

שריפות בעוטף עזה: "תגובה משמעותית, גם במחיר של הסלמה‎"

לאחר בוקר מתוח בגבול הדרומי, הפרחות בלוני התבערה מרצועת עזה נמשכות כל העת וגורמות גם היום לשריפות בשטחים חקלאיים • דיווח: שר הביטחון והרמטכ"ל נפגשו והחליטו על תגובה משמעותית

שריפות בעוטף עזה: "תגובה משמעותית, גם במחיר של הסלמה‎"
שריפה בעוטף עזה שנגרמה מבלון תבערה צילום: אלי כהן, דובר כב"ה דרום

המתיחות בדרום: הפרחות בלוני התבערה מהרצועה נמשכות גם היום (ראשון), ואיתן גם השריפות בשדות העוטף. לפני זמן קצר פרצו שתי שריפות במועצה אזורית אשכול, שגרמו לנזק גדול לשטחים חקלאיים. לוחמי האש יחד עם צוותים של קרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים פעלו על מנת לכבות את השריפות. חוקר שריפות מתחנת הכיבוי נתיבות קבע כי השריפות נגרמו מבלון תבערה.

בתוך כך, הכתב הצבאי של 'ערוץ 12' ניר דבורי דיווח מוקדם יותר כי שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, קיימו היום דיון בנוגע למתיחות המתמשכת בגבול הדרומי. על פי הדיווח, במהלך הדיון הוחלט כי המשך שיגור הבלונים יוביל לתגובה משמעותית של צה"ל גם במחיר של הסלמה‎ בדרום.

מוקדם יותר היום, עובדים שהיו בפעילות סמוך לגבול רצועת עזה, דיווחו  על יריות שנורו לכיוונם ככל הנראה על ידי מחבלים מעבר לגבול. זמן קצר לאחר מכן, אש נפתחה גם לעבר כוח צה"ל שהוזנק לנקודה בה על פי הדיווח נורו היריות. לא היו נפגעים באירוע. כלי התקשורת ברצועה דיווחו כי צה"ל תקף עמדות של ארגון הטרור חמאס, ככל הנראה בתגובה לירי על הכוח.

מצה"ל נמסר כי העבודות על הגדר הופסקו ובוצע ירי מרגמות בניסיון למסך את המרחב ולמנוע ירי נוסף. מהמעוצה האזורית אשכול נמסר, כי בעקבות אירוע בטחוני שארע על גדר המערכת באזור צפון המועצה, נסגרו  על ידי הצבא כל הצירים המובילים לגדר המערכת, לאורך כל הגבול. "החל מעכשיו ועד עדכון חדש - לא תהיה כניסה למרחב הגדר בכל גזרת המועצה, כולל עבודות חקלאיות בסמוך לגדר", נמסר מהמועצה.

האירוע החריג מגיע ברקע ההתחממות המתמשכת בגבול הדרומי, גם במהלך השבת המשיכו מחבלים ברצועת עזה לשגר בלוני תבערה לכיוון יישובי עוטף עזה וערי הדרום, זאת לאחר תקופה ארוכה של שקט בה לא נרשמו אירועים חריגים בגבול הדרומי. אחד הבלונים שאליו חובר מטען התפוצץ במהלך ליל שבת באחת השכונות בעיר נתיבות וגרם לבהלה רבה. בדיקת חבלן משטרתי העלה כי אכן מדובר בפריט נפץ אשר עפ"י החשד הגיע באמצעות בלון והתפוצץ.

כזכור, בלון תבערה שככל הנראה שוגר על ידי מחבלים ברצועת עזה, נמצא על ידי אזרחים ביום חמישי האחרון באזור התעשייה בערד. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום. בבדיקת החבלן המשטרתי התברר כי מדובר במטען חבלה בעל מנגנון השהייה. השוטרים הרחיקו את האזרחים ונטרלו את המטען. בתגובה, תקפו כלי טיס של צה"ל תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

בלון תבערה עוטף עזה הסלמה בדרום רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד