ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר הסערה שפרצה

המרא דאתרא של אנטוורפן: "הכשרות כמו כל השנים"

גאב"ד אנטוורפן מבהיר במכתב כי כל הנעשה בכשרות הקהילה הכל כרגיל ואין שחר לשמועות שנפוצו. הרקע למכתב: אזהרות הדיין הרב העניג והכוונה להקים בית דין חדש בקהילה השקטה

המרא דאתרא של אנטוורפן: "הכשרות כמו כל השנים"
רבה של אנטוורפן הגר"א שיף צילום: ארכיון בחדרי

בעקבות הסערה שפרצה בקהילה החרדית באנטוורפן שבבלגיה ופורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', על שאלות סביב הכשרות בקהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן, מפרסם המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף מכתב בו הוא מבהיר לגבי הכשרות.

באנטוורפן נפוצה היום השמועה על הקמת בית דין חדש בעיר, מה שהביא להבהרה של גאב"ד אנטוורפן.

הגר"א שיף כותב במכתבו: "לאחבנ"י די באתרא הדין ודי בכל אתר ואתר לאור שמועות שונות שאין בהן ממש, הנני להודיע בזה שהכשרות העומדת תחת השגחתנו היא כמו כל השנים למהדין מן המהדרין בלי פקפוק כלל, ויאכלו ענוים וישבעהו".

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים' כי הדיין הגאון רבי עמרם העניג שבוע אנחנו התקשר בשבוע האחרון בעצמו למספר רבני בתי מדרש בעיר אנטוורפן ביניהם מקהילות סאטמר, בעלזא, ויז'ניץ, פשוואערסק, סקווירא, קהל חסידים ועוד והביע את כאבו שאין לו כיום יכולת להשפיע בבית הדין וצריך לתקן כמה דברים בנושא הכשרות והוא לא יכול לשאת יותר באחריות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבנים שעמם דיבר היו בהלם למשמע הדברים, מתכני השיחה עולים כי הדיין הרב העניג ניסה לעשות הכל ובלית ברירה פעל כך.

אנטוורפן הרב אהרן שיף בלגיה הרב עמרם העניג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד