י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"למנוע את הרצח הפוליטי הבא"

לאחר הסערה: המשטרה תפתח בחקירה נגד יונה אברושמי

בעקבות רמיזות עבות הקוראות לרצח מפגינים בבלפור בשידור טלוויזיוני, ולאחר קריאות מימין ומשמאל לעוצרו ולחוקרו, המשטרה מודיעה הערב על פתיחה בחקירה כנגד יונה אברושמי שכבר ריצה בעבר עונש מאסר בגין רצח מפגין שמאל 

לאחר הסערה: המשטרה תפתח בחקירה נגד יונה אברושמי
יונה אברושמי בבית משפט ב-2011 צילום: פלאש 90

לאחר הסערה שעוררו דבריו, המשטרה החליטה לפתוח בחקירה נגד יונה אברושמי, שרצח בשנת 1,983 את פעיל השמאל אמיל גרינצווייג במהלך הפגנה. במהלך ראיון ל'ערוץ 12' בסוף השבוע אמר אברושמי בנוגע להפגנות נגד ראש הממשלה, כי "יש היום בחורים צעירים שילכו לבלפור והם כבר יידעו מה לעשות".

אברושמי אף כינה את את המפגינים "חיידקים שצריך להשמיד אותם". הוא הוסיף ואמר: "חיידקים הם חיידקים, גם היום הם חיידקים. אין ויכוח על זה, הם מפיצים מחלות, צריך להרחיק אותם מהחברה".

מוקדם יותר היום פונה אברושמי לבית החולים לאחר שחש ברע. דבריו אמש שכאמור עוררו סערה גדולה, הובילו תלונות במשטרה מצד אנשי שמאל שטענו כי מדובר באיום מפורש לרצח.

מהמשטרה נמסר, כי באישור המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, יפתחו בחקירה פלילית נגד יונה אברושמי, זאת נוכח העובדה שבמהלך ראיון ששודר עמו באחת ממהדורת החדשות ביום שישי התבטא באמירות המעלות חשד לעבירה של הסתה לאלימות. החקירה תועבר ליחידת ההונאה במחוז תל אביב.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב לחקירת המשטרה נגד אברושמי ואמר: "אני מברך על החלטת הפרקליטות לאשר למשטרה לפתוח בחקירה בעקבות התבטאויותיו של יונה אברושמי".

"אם היו חסרות נורות אזהרה, הדברים המזעזעים של הרוצח המתועב מזכירים לנו שוב כמה עמוק מחלחלת ההסתה. חובתנו לעשות הכל כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. בדיוק על זה אנחנו נאבקים", הוסף ניסנקורן.

יונה אברושמי חקירה פלילית איום ברצח אבי ניסנקורן מחאת הדגלים השחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד