י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

יושרו ההדורים: הרב באנטוורפן נכנע לדיין שגילה ליקויים בכשרות

האם סערת הכשרות התסיימה באנטוורפן? הערב יצא מכתב משותף של כלל הדיינים בעיר לאחר הסערה שפרצה על ליקויים בכשרות בקהילה

יושרו ההדורים: הרב באנטוורפן נכנע לדיין שגילה ליקויים בכשרות
המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף צילום: באדיבות המצלם

הסערה שפרצה בשבוע האחרון בקהילה החרדית באנטוורפן שבבלגיה ופורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', על שאלות סביב הכשרות בקהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן, בעקבות שאלות שעורר הדיין הגאון רבי עמרם העניג בנושא הכשרות, הערב הגיע המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף לסיכומים עם הדיין הבכיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היו מי שרצו שהרב העניג יוציא מכתב שהוא חוזר בו מהדברים, אך הרב העניג לא הסכים בשום פנים ואופן לחזור בו והערב מתפרסם מכתב של הרב שיף, הרב העניג והרב פולק שמתקן קצת את הליקויים בכשרות עליהם טען הרב העניג.  

הדיינים של מחזיקי הדת באנטוורפן. צילום: ארכיון הרב שוומנפלד

הערב מפרסמים בקהילה מכתב של כל הדיינים יחד תחת הכותרת "ליישר ההדורים" המכתב עצמו מדבר על מינוי משגיחי כשרות צעירים והוספת כוח תגבור, במכתב נאמר: כי "אחרי אי הבנה מצערת בענינים הנוגעים למערכת הכשרות דקהילתנו, ישבנו יחד והובהרה אחריותם של חברי הבד"ץ ותפקידם בעניני הכשרות".

"מאידך הוחלט: במקום אחד למנות משגיח יותר צעיר, ובמקום שני למנות משגיח יוצא ונכנס, לקדם את סדרי  ניהול מערכת הכשרות ולהשקיע בה כפי הצורך ובזאת הננו להבהיר שכל עניני הכשרות העומדים תחת השגחתנו אנו נושאים באחריות מלאה עליהם".

כזכור, אתמול דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי הדיין הגאון רבי עמרם העניג שבוע אנחנו התקשר בשבוע האחרון בעצמו למספר רבני בתי מדרש בעיר אנטוורפן ביניהם מקהילות סאטמר, בעלזא, ויז'ניץ, פשוואערסק, סקווירא, קהל חסידים ועוד והביע את כאבו שאין לו כיום יכולת להשפיע בבית הדין וצריך לתקן כמה דברים בנושא הכשרות והוא לא יכול לשאת יותר באחריות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבנים שעמם דיבר היו בהלם למשמע הדברים, מתכני השיחה עולים כי הדיין הרב העניג ניסה לעשות הכל ובלית ברירה פעל כך.

אנטוורפן הרב אהרן שיף הרב עמרם העניג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד