י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כשיאיר לפיד הוזמן ל'שימוע' בישיבה

למה נחשב יש"ו למהפכן גדול בעיני יאיר לפיד ובאזני מי הגדיר אותו ככזה? • מיהי 'מלכות של חסד' על פי אליטוב? • ולמה החרדים לא מסתערים על ה'אייפון'? • מדורו היומי של יצחק נחשוני

יאיר לפיד. אדמו''ר חילוני
יאיר לפיד. אדמו''ר חילוני







מירוץ ה'לפיד' בתוך היכל הישיבה

אז מה היה לנו?

'מכבי' היא כבר מזמן קבוצת כדורסל, 'לפיד' רדף את בני החשמונאים, 'יאיר' הוא 'אליל' תקשורת, 'מתתיהו' זמר רוק ו'ראשי ישיבה', אם גם תיכונית, שבדורם של מתתיהו ובניו היו בודאי נמנים על הקוראים "מי לה' אלי", מזמינים אל היכליהם את ה'כהן הגדול' של התקשורת המכריז במוצהר כי הוא 'מתייוון' מרצון. אם לא די בכך הוא משמיע באזני התלמידים הרכים בתוך 'בית המדרש', כשאחוריו לארון הקודש, דברי כפירה, חירוף וגידוף ובהם ש"גם הרמב"ם היה מתייוון". עפ"ל.

קובי נחשוני, בני האהוב שניצל את 'חופש העיסוק' כדי לדחות את עצותי שלא להתקרב לתחום העתונות, מדווח בynet , בהתבסס על אתר 'כיפה', כי איש התקשורת יאיר לפיד, הוא שנבחר השנה להיות ה'שמש' שיצית את הלהבה לקראת חנוכה אצל תלמידי הישיבה התיכונית בפתח תקוה. ולמה דוקא הוא? אולי בגלל שמו שמשלב את התקוה שב'יאיר' עם ה'לפיד'.

למרות שמדובר בימים שהפרסום הוא חלק חשוב ממהותם, לא מקיים קובי, משום מה, את מצוות היום , ומסתיר מהקוראים את שמו ה'גדול' של האחראי להכנסת התרבות ההלניסטית אל תוך היכלי 'בית המדרש' – ראש הישיבה התיכונית שי פירון, שנמנה על ה'ניאו-רפורמה' הדתית, ונראה יושב ליד יאיר לפיד בחזית ההיכל ונהנה מכל רגע במפגש.

לפיד שטח באזני התלמידים, שהוריהם שלחו אותם ללמוד תורה עם דרך ארץ, ובתוכנית הלימודים שלהם לא מצאנו את מקצוע ה'אפיקורסות', את השקפת עולמו הפסולה שעל פיה הוא רואה ב"התייוונות" דווקא דבר חיובי, משום שמשמעותה היא... הרחבת אופקים אינטלקטואלית ותרבותית.

"אנחנו מתייוונים לא כי אנו כפופים לתרבות אחרת-זרה אלא כי בחרנו לאמץ פילוסופיות מסוימות מתרבויות שונות" - אמר יאיר לפיד לתלמידים - לעומת זאת הדתיים הסתגרו יותר ויותר וההסתגרות הצמיחה בורות... שכחתם שהחילונים הקימו את המדינה הזאת. הדור שהוריד את הכיפה הוא זה שהקים אותה"...

הוא רק שכח להוסיף שלכן היא נראית כפי שנראית...

אל המושגים היהודיים הרבים שהוא וחבריו חטפו מאיתנו, והעמיסו אותם על עגלתם הריקה, כדי שלפחות תראה מלאה, הוא צירף בהזדמנות הזו גם את המושג 'רבי' והגדיר עצמו, לא פחות, מאשר בתואר 'הרבי של החילוניים'.

האמת, עם ה'טיש הגדול' והלהב כמו ששי פירון הכין לו, הוא עוד יחלק 'שיריים'...
במחשבה שניה, בכלל לא בטוח שיאיר לפיד בא לישיבה התיכונית בכפר גנים, בגלל חנוכה. אולי הזמינו אותו ראשי הישיבה בכלל לרגל ה'סילבסטר'. אם לא כן אנחנו מתקשים למצוא הסבר למה מצא לנכון דוקא באותה הזדמנות חגיגית, קרוב כל כך ל'ניטל', לעמוד ולשכנע את תלמידי הישיבה ש"גם יש"ו היה מהפכן גדול בגלל שהתנער מההנהגה הרבנית כמו הרצל, מרקס ועוד".

רק במדינת ישראל הבולשביקית, ראש ישיבה שמביע את דעתו הלגיטימית, מעל גבי העיתון 'בשבע', הופך ל'אויב העם' ומוזמן לשימוע בפני ...שר הבטחון. רק במדינה היהודית שאינה מסתפקת במוסר אחד אלא דוגלת בשיטת הזוגות ובמוסר כפול, טטייאנה סוסקין (זוכרים?) נידונה, בצדק, לשלוש שנות מאסר על השלכת תמונת חזיר למסגד, אבל יאיר לפיד, 'מלך הריטינג' של התקשורת מוזמן על ידי 'מלך הריטינג' של הרבנים המתקדמים למקום קדוש ומשמיע באזני ילדים צעירים דברים הפוגעים באמונת הוריהם ובאושיות היהדות, וכלום לא קורה.

בסוף המפגש שניהם השמינו ותפחו מנחת כמו סופגניה וריבה בתשדיר פרסומת האומרים "עשינו את זה".

יוסי אליטוב. היחידות יופשרוצילום: יוסי אליטוב. היחידות יופשרו
יוסי אליטוב. היחידות יופשרו


התמונה שהיא יותר מהתגרות באומות

כמעט וקיבלנו על עצמנו שלא ללקק וללעוס עוד מהמיקפא המר של הבניה בשטחים, עד שראינו היום את 'המודיע' ומשהו מאד יוצא דופן תפס את עינינו– במרכזו של העמוד הראשון מופיעה תמונה מהפגנת הרבבות אתמול, נגד הקפאת הבניה, שנערכה בככר פריז בירושלים.

ה'מודיע' התקיל אותנו כך שלא הכנו את ה'לופה' כדי להגדיל את התמונה ולבדוק אם לא נראות בה נשים או נערות, שהיו מרכיב מאד משמעותי בהפגנה אתמול. אבל גם ללא אמצעי עזר כמו 'טלסקופ' ו'מיקרוסקופ', תלוי מה מחפשים, יכולנו להבחין שבתמונה לא נראים כלל 'חרדים'. לאחר שוידאנו מעל לכל ספק שאכן מדובר ב'המודיע', ולא ב'הארץ' או עיתון אחר, אנו יכולים לומר כי נפל דבר בישראל - מעולםלא התפרסמה תמונה מהסוג הזה היכולה להתפרש כהזדהות עם המפגן ולא עם מטרתו, בעיתון יומי חרדי. מכאן ועד להשתתפות חלק מהציבור החרדי בהפגנה הבאה, המרחק כבר יהיה קטן מאד.

יוסי אליטוב חושף היום במהדורה החדשה של 'חדשות משפחה' כי הושג הסכם בין שס אגודת ישראל נתניהו וברק , שבתוך שבועים יופשרו תוכניות הבניה שכבר אושרו בביתר ובמודיעין עילית ב..הסכמת האמריקאים. על פי אותה ידיעה הבניה אמנם תמשך, אבל שיווק הדירות תדחה עד לאחר ההקפאה.

אם ניתן להאמין שקיימת אפשרות שכזו של העדפת החרדים ועוד בתיאום עם האמריקאים, קשה עוד יותר להבין מדוע 'המודיע' , שקוראיו נפגעו פחות מגזירת ההקפאה מאשר תושבי 'ביתר' שבה נמצאת מערכת 'המבשר' או מודיעין עילית שנמנים יותר על נאמני 'יתד', הוא שנוקט במחאה הזו בקו הדומיננטי והמוביל ומעניק לה רוח גבית יותר מכל העיתונים החרדים האחרים.

ואולי ההסבר לכך נמצא בעובדה ש'דגל התורה' נוקטת בדיוק בקו ההפוך.

גם בענין הזה חושף אליטוב ב'חדשות משפחה' היום שחברי הכנסת גפני ומקלב שמעו, כל אחד בנפרד (למה?) את דעתו של הגרא"יל שטיינמן שאל להם להיות קשורים בכל מחאה ומעורבות פוליטית העלולה להתפרש כהתגרות מכוונת של יהודים נגד האמריקאים.

אליטוב: "כל פעולה שעניינה היא התגרות בממשל של ארצות הברית אסורה, ובכללה הפגנות נגד נתניהו והתבטאות נגד ההקפאה, פרש הגראי"ל שטיינמן את משנתו לפניהם, והוסיף: צריך לסייע להם בפיצוי כספי ולעזור להם ככל הנדרש אך מדוע שנתגרה ב'מלכות של חסד'?

אחרי הדברים המפורשים האלה, איך ספק שפירסום תמונת ההפגנה היום במרכז העמוד הראשי של 'המודיע' אינה רק התגדרות באומות אלא התגרות משמעותית הרבה יותר מזה...

מאות בהשקת האיפון, אתמול. צילום: מנחם הלויצילום: מאות בהשקת האיפון, אתמול. צילום: מנחם הלוי
מאות בהשקת האיפון, אתמול. צילום: מנחם הלוי


ה'אייפון' של 'אפל' לא נפל רחוק מהעץ...

אסור להיות כפויי טובה.

הבוקר כשאמרנו 'מזמור לתודה' כיוונו גם להודות ל'ועד הרבנים לענייני תקשורת', על שפטר אותנו, צרכני ה'כשר' גם דרך האוזן וכבר מזמן לא רק דרך הפה, גם מעונשו של ה'אייפון'.
כמה שנים שהמכשיר זולל הכספים הזה, שולט בעולם התקשורת האליטיסטית המדוברת והמדברת בעולם, ובכל זאת הלילה מדינה שלמה לא עצמה בגללו עין ועקבה אחר השקתו בישראל. רק הציבור החרדי ישן לו שנת ישרים.

למרות שהציבור הזה הוא בדרך כלל מהראשונים לנסות את 'צעצועי הטכנולוגיה' המתקדמים ביותר, הפעם ההשקה הלילית התקיימה בלעדיו. בדיזינגוף סנטר היה, כך דיווחו לנו, 'לילה לבן' ונקי לחלוטין מ'שחורים' . ההשקה השניה של מכשירי חברת 'אפל', שנערכה בקניון אילון הקרוב מאד לבני ברק, הוכיחה שה'אפל' אולי לא נפל רחוק מהעץ, אבל הציבור החרדי לא התפתה לנגוס בו.

ארבע שנים אחרי המצאת ה'אייפון' וה'פלפונים הכשרים' שההכרזה על שניהם היתה ממש במקביל, אף אחד אמנם אינו יכול לתקוע לידינו שהטלפונים הכשרים החליפו לגמרי את הדור הקודם והמסוכן של הסלולרים, שמא נגלה ש'התוקע' מחזיק בידו דוקא טלפון שאינו כשר, אבל יתכן בהחלט שזה מה שחסם את דרכו של ה'אייפון' לכיסי החרדים. אולי הכפילות באחזקת הפלאפונים אצל חלק גדול מתוכנו לא השאיר עוד מקום ל'אייפון'.

וגם זו דרך לשמוע בקול דברי חכמים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד