י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעלי הערכה עצמית גבוהה?

מתוך חמישה: כך תפענחו את גודל כתב היד שלכם

ישנם חמישה גדלים של כתבי יד, בכדי לפענח את כתב ידיכם או של אדם אחר, הביטו בגודל כתב היד שלכם. האם הוא בגודל מופרז, זעיר, או תקין? כך תוכלו לדעת האם אתם עם ביטחון עצמי, או אולי בעלי הערכה עצמית נמוכה

מתוך חמישה: כך תפענחו את גודל כתב היד שלכם
כותב על דף צילום: pixabay

משמעות גודל הכתב בגרפולוגיה

אחד מסימני הגרפולוגיה הבולטים יותר הוא הסימן של גודל הכתב או גודל האותיות.

יש אנשים שכתב ידם גדול ומתפרס בדף ותופס הרבה שטח, ויש אנשים שכל כך מקטינים את כתב ידם עד כדי כתב בגודל זעיר "מקרוסקופי" שאפילו קשה לקריאה. גודל הכתב משקף את מידת הנוכחות של האדם בחיים, הביטחון העצמי שלו, כיצד הוא מרגיש ביחס לעצמו בחייו וגם כיצד הוא מרגיש ביחס לסביבה.

הדף הוא כמו העולם,  כמה אני נכנסת בגדול לעולם, תופסת שליטה, נוכחות, כמה מקום אני לוקחת  בעולם "שיראו אותי",  או כמה אני מקטינה את המקום שלי ונכנסת בקטן אולי מתוך צניעות (אני מול בורא עולם), אולי בחשיבה מדויקת יותר, עניינית וחסכונית. או מתוך חוסר ביטחון וחשש מהסביבה וממגע עם הסביבה.

את גודל הכתב אנחנו בודקים על האותיות האמצעיות במילה , שנכתבות באמצע המילה וגם רק על האותיות האמצעיות שנכתבות באמצע השורה כמו:  ב, כ, ח, מ, ס, ש, ר ועוד.

אזכיר שוב , אבחון מלא ונכון לעולם לא יסתמך על סימן אחד בודד, אלא ניקח כמה וכמה סימנים ונצליב ביניהם.

ומה קורה כשיש שינויים וחוסר סדירות בגודל הכתב? כאשר קיימת סדירות בגודל האותיות, כתב היד עקבי (ללא שינויים דרסטיים), ויש סימנים נוספים תומכים, הדבר מראה על אנשים עקביים ויציבים. לעומת זאת, אם יש פערים משמעותיים בגודל, הדבר יכול להצביע על כך שאתם מושפעים בדרך כלל ממצבי רוח ומתקשים לשמור על עקביות.

אז בואו  קחו כתב יד שלכם או של מי שתרצו לבדוק והתחילו לאבחן:

1. כתב תקין: הגודל התקני הוא 2.5 עד 3 מילימטרים.

הערכה עצמית יציבה, מאוזנת, ביטחון עצמי יציב ומאוזן, חיוניות, התנהלות נורמטיבית, אדם שקשוב ומתחשב בסביבה ושואף להתאים עצמו אליה.

2. גודל כתב גדול: 3-5 מלילמטרים.

הכותב נוהג, להתפרס, לגדול, לתפוס מקום מרכזי, להיות דומיננטי, אדם שמשאיר חותם על הסביבה, עם ביטחון עצמי גבוה(לעיתים כפיצוי עם סימנים נוספים), מעיד גם על צורך בכבוד והערכה.

3. גודל כתב מופרז: מעל 5 מילימטרים.

בכתב מהיר ותנועה מהירה  וספונטנית נראה כותב בעל הערכה עצמית גבוהה מאוד, שמחת חיים והתלהבות.

בתנועה איטית או קפואה יראה הדבר על התנהגות מפצה  בשל הערכה עצמית וביטחון עצמי נמוכים ,  מכסה על רגשי נחיתות וקיפוח  שמביא לידי שתלטנות כשלמעשה זה חוסר שליטה .

4. גודל כתב קטן: 1.5-2.5 מילימטרים.

אנשים מופנמים, יכולים להיות בעלי הערכה עצמית נמוכה שמשאירים מקום לאחרים במרחב שלהם, מתרכזים במטרה, ממוקדים ועניינים, לעיתים חסכנים וצנועים. אנשים שהם יותר מאופקים, עם שליטה עצמית ושליטה על הרגש, זקוקים לתמיכה וחום והתייחסות של החברה. גישתם רציונלית ומפוקחת. חשיבתם אנליטית ויסודית.

5. גודל כתב זעיר או "מיקרוסקופי": מתחת ל 1.5 מילימטרים.

אדם שמצמצם וממזער את מקומו בעולם, בסביבה, אדם עם חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך מאוד, גודל כתב זעיר מעיד על מצוקה רגשית שנובעת מרגשי נחיתות, חרדות ומחנק ממגע עם הסביבה, יכול להעיד על דכאון .

יש לציין שכתב בגודל כתב זעיר נמצא הרבה אצל מתבגרים. ואופייני לגיל הזה. התמקדות פנימה כותב שמרוכז בעצמו.

כשכתב היד הזעיר נמצא אצל כותב בכתב מהיר ובתנועה מהירה וזורמת , בעיקר כשתהיה גם חתימה גדולה מאוד אפילו "בומבסטית" נוכל לראות סימנים לחוסר יושר וחוסר אמינות.  כמובן עם עוד סימנים גרפולוגים מחזקים.

אז איפה אתם ממוקמים בגודל כתב ידכם?

מאת: מאיה הראל פרטוק גרפולוגית מוסמכת.

גרפולוגיה פיענוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד