ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתקפה חזיתית

נתניהו ליועמ"ש: "אפסות פעולתך מתירה את דמנו"

ראש הממשלה נתניהו, יוצא היום למתקפה חזיתית נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בעקבות אי טיפולו במסיתים לפגיעה במשפחת נתניהו • במכתב חריף ליועמ"ש כותב נתניהו: "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו"

נתניהו ליועמ"ש: "אפסות פעולתך מתירה את דמנו"
מנדלבליט ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל ההסתה ברשתות החברתיות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו, וההפגנות מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור כשבחלקן נשמעו ביטויים קשים נגד ראש הממשלה, רעייתו שרה וילדיו - פנה היום (שלישי) נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב חריף בו הוא מלין על כך כי הוא אינו מטפל בהסתה ובפגיעה נגדו ונגד בני משפחתו. "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו", כותב נתניהו למנדלבליט.

"למיטב זכרוני", פותח נתניהו את מכתבו, "לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת. בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי. חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו. אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".

נתניהו מוסיף במכתבו: "הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מייד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה".

כזכור, מספר ימים לאחר שפתחה בחקירה, הודיעה המשטרה לפני כשבוע כי הגיעה אל כותבת הפוסט ברשת החברתית פייסבוק שקראה לרצוח את ראש הממשלה, וכי מדובר בתושבת חו"ל שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן רב. כזכור, עורר נתניהו סערה כאשר פרסם  תגובה בפייסבוק של גולשת בשם דנה רון שקראה לפגוע עם "כדור בראש", בראש הממשלה. לאחר בירור קצר, התברר כי החשבון ממנו נכתבה התגובה הוא מזויף.

נתניהו התייחס לחשיפתה של רושמת הפוסט על ידי המשטרה וכתב בחשבון בטוויטר שלו: "אני מודה למשטרת ישראל על איתור המשתמשת שהסיתה נגדי בפייסבוק ומקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח - מחוץ לתחום". נתניהו הגיב לטענות שנשמעו, כביכול אנשים מטעמו הם אלו שהפעילו את חשבון הפייסבוק המזוייף: "אני אפילו לא מצפה להתנצלות מהתקשורת שטענה שמדובר ב״בוט״ שאני הפעלתי, אבל אני כן מצפה ממנהיגי השמאל לפיד ועודה שיגנו את ההסתה הנוראית הזאת".

במכתב החריף ויוצא הדופן כותב נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה: "למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני, אני דורש ממך לפתוח מייד בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו".

"חשוב להדגיש", כותב נתניהו, "אני מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד שהוא, וחובתך העליונה היא לפעול כנגדם ללא הפליה כלפי כל צד שהוא, גם כשהם מכוונים אלי ואל משפחתי. אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה בירוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית".

                                                                                                    

 

אביחי מנדלבליט ראש הממשלה משפחת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד