י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסלמה בדרום

60 שריפות בעוטף עזה; צה"ל ירה לעבר מפריחי בלונים

שיא נוסף במספר השריפות שפרצו היום בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה • הפלסטינים מדווחים כי צה"ל ירה לעבר מפריחי הבלונים סמוך לגדר המערכת, לא ידוע על נפגעים • מוקדם יותר איים ראש הממשלה: "אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה, יהיו לכך תוצאות קשות ומחיר כבד מאוד"

60 שריפות בעוטף עזה; צה"ל ירה לעבר מפריחי בלונים
שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה צילום: קק"ל

ההתחממות בדרום: מאז שעות הבוקר המוקדמות (שלישי), המשיכו פלסטינים להפריח מאות בלוני תבערה לעבר היישובים בעוטף עזה. כתוצאה מכך, למעלה מ-60 שריפות התלקחו בשטחים חקלאיים וגרמו לנזקים גדולים. בתיעוד שהפיצו הפלסטינים, נראים קבוצה של מפריחי בלונים נמלטת מירי של צה"ל, שככל הנראה ניסה למנוע את המשך ההפרחות. לא דווח על נפגעים בצד הפלסטיני. בכבאות והצלה מחוז דרום מסרו, כי צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים, פעלו היום ב-8 שריפות באזור המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצות האזוריות אשכול מרחבים. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפות נגרמו מבלונים. בכבאות והצלה מחוז דרום מציינים כי מעבר לשמונה המוקדים העיקריים, נגרמו עוד כ-60 שריפות מבלונים בכל מרחב העוטף. יש לציין, כי רוב מוקדי השריפה היו קטנים אך בחלק מהמוקדים נגרם נזק.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה למצב בדרום ולשובם של בלוני התבערה במהלך ביקור בבסיס חיל האוויר חצור ואמר: ״אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה, ותראו את התוצאות של זה מהר מאוד. יותר חשוב שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי יראו את התוצאות הקשות של הפורענות הזו. יהיו לזה תוצאות קשות ומחיר כבד מאוד". גם שר הביטחון בני גנץ שקיים ביקור ודיון היערכות במפקדת הקורונה של פיקוד העורף, התייחס בין היתר למצב המתוח בגבול הדרומי. "אם חמאס לא יפסיק בשיגור בלוני התבערה - נגיב בעוצמה", איים גנץ.

בעקבות המשך הפרחת הבלונים  החליט אתמול שר הביטחון בני גנץ על סגירת מעבר כרם שלום, החל מהיום בבוקר. המעבר נסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי חיוני ודלקים. ההחלטה על סגירת המעבר התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל אשר מהוות הפרה של הריבונות הישראלית.

הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הביטחוני, יפגעו בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובניסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה. צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו", נמסר מטעם ממתאם פעולות הממשלה בשטחים. "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל", הוסיפו.

מוקדם יותר אתמול, פורום ראשי הרשויות בעוטף עזה שיגר הודעה בה דרשו משרי הממשלה לפעול לשינוי המצב. "תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהעדר פתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה", מסרו ראשי הרשויות והוסיפו: "השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך".

"כל אלו", אומרים ראשי הרשויות, "בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור. דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה ביטחונית. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

עוטף עזה בלוני תבערה הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד