י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההסתה נגד משפחת ראש הממשלה

מנדלבליט עונה לנתניהו: אין כל בסיס לטענות

"מטפלים ברצינות רבה ובנחישות בכל תלונה על הסתה או על איום המופנה כלפיך או כפלי בני משפחתך". כך כותב היועץ המשפטי לממשלה לראש הממשלה בתגובה למכתבו אליו מוקדם יותר היום. מנדלבליט מוסיף: "גם למנהיגי הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות בהרגעת הרוחות, שלא נמצא עצמנו בפני תוצאות קשות ובלתי נסלחות"

מנדלבליט עונה לנתניהו: אין כל בסיס לטענות
בנימין נתניהו/אביחי מנדלבליט צילום: דוד כהן/תומר נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגיב הערב (שלישי) לטענות הקשות מצד נתניהו ובמכתב ששיגר לו הוא כותב כי בניגוד לטענות, הוא וכל מערכת אכיפת החוק מטפלים בכל תלונה על הסתה. "כל גורמי מערכת אכיפת החוק, לרבות משטרת ישראל, פרקליטות המדינה ואני באופן אישי, מטפלים ברצינות רבה ובנחישות בכל תלונה על הסתה או על איום המופנה כלפיך או כפלי בני משפחתך", כתב מנדלבליט.

מוקדם יותר, שיגר ראש הממשלה מכתב חריף ליועץ המשפטי, בו טען כי הוא חש שההסתה והפגיעה בו ובבני משפחתי לא מקבלים טיפול הולם. "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו", כתב נתניהו למנדלבליט.

"למיטב זכרוני", פתח נתניהו את מכתבו, "לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת. בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי. חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו. אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".

נתניהו הוסיף: "הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מייד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה".

בתגובה לדברים הקשים, כתב מנדלבליט: "אין כל בסיס לטענתך כאילו מאן-דהוא מקל ראש בתלונות ביחס אליך או ביחס למי מבני משפחתך. גם למנהיגי הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות בהרגעת הרוחות, שלא נמצא עצמנו בפני תוצאות קשות ובלתי נסלחות".

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד