י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת עסקת טיעון

המדינה לבג"ץ: דחו העתירות נגד החסינות לחיים כץ

ברקע הדיווח הערב כי עורכי דינו של ח"כ חיים כץ מנהלים מו"מ עם הפרקליטות לעסקת טיעון, מחר צפוי בג"ץ לדון בשלוש עתירות נגד החלטת ועדת הכנסת הקודמת להעניק לו חסינות מפני ההעמדה לדין, המדינה דורשת לדחות את העתירות זאת אולי בכדי לתת לעסקת הטיעון להבשיל

המדינה לבג"ץ: דחו העתירות נגד החסינות לחיים כץ
חיים כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המדינה הגישה היום (שלישי) בקשה לבג"ץ לדחות את הדיון שאמור להתקיים מחר בבוקר בפני הרכב שופטים, בשלוש העתירות שהוגשו נגד החלטת הכנסת, לאמץ את המלצת ועדת הכנסת להעניק לח"כ חיים כץ חסינות מפני העמדה לדין.

גורמים משפטיים מעריכים כי הבקשה החריגה מבית המשפט, מגיעה על רקע דיונים בין הפרקליטות לעורכי דינו של כץ, במטרה להגיע להסכם טיעון בעבירות בו הוא מואשם.

מוקדם יותר היום דיווח גיא פלג, כתב המשפט של 'חדשות 12' כי מתנהלים מגעים לעסקת טיעון עם עורכי דינו של חיים כץ. כאשר הפרשן הפוליטי עמית סגל הוסיף על כך וכתב כי בלי לדעת את הפרטים הוא משער שהעסקה תהיה הרשעה ללא מאסר תמורת פרישה. כשהוא מזכיר כי כ"ץ ממילא קיבל הצעה להתמנות ליו"ר קק"ל מה שיחייב פרישה מהכנסת. "בקיצור נסים ואטורי (הנציג הבא ברשימת הליכוד) תתכונן להשבעה". סיכם סגל.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה השיב לבג"ץ את תגובתו המקדמית לעתירות נגד החלטת הכנסת לקבוע כי לח"כ חיים כץ תהיה חסינות, בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת. עמדת היועץ המשפטי לממשלה הייתה, כי המלצת ועדת הכנסת להעניק לח"כ כץ חסינות היא בטלה וחסרת תוקף, ולכל הפחות יש להורות על ביטולה, כיוון שלטענתו התקבלה בחוסר סמכות או בחריגה מסמכות, כמו גם תוך אי-סבירות קיצונית וחריגה משמעותית ממתחם שיקול הדעת של ועדת הכנסת, מתן משקל בלתי ראוי לשיקולים בלתי רלוונטיים ואי-מתן משקל ראוי לשיקולים רלוונטיים.

בהודעת המדינה היום לבית המשפט נאמר, כי היועץ המשפטי לממשלה וח"כ כץ מבקשים להביא לידיעת בית המשפט את "דבר קיומם של מגעים מאומצים ביניהם, אשר עשויים לייתר את הצורך בהכרעת בית המשפט הנכבד בעתירות המשיבים יבקשו להבהיר, כי פעלו להאיץ את המגעים ביניהם וקיימו שיח אינטנסיבי על מנת להשלימו טרם הדיון.

אולם", נכתב בהודעה, "על אף המאמצים, למרבה הצער, לא עלה בידיהם להשלים את השיח ביניהם, וכעת הוברר כי יידרש להם פרק זמן קצר נוסף למיצוי המגעים".

עסקת טיעון חיים כץ עתירות לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד