י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יצא מחוזק מהפרשה

מקורבי המרא דאתרא משיבים לסערת הכשרות

לראשונה הסכימו מקורבי המרא דאתרא של אנטוורפן, הגאון רבי אהרן שיף להשיב על הטענות בנושא הכשרות, לאחר הסערה שיצר הדיין הגאון רבי עמרם העניג. 'בחדרי חרדים' שחשף את הפרשה שהסעירה את הקהילה מביא את הדברים

מקורבי המרא דאתרא משיבים לסערת הכשרות
גאב"ד אנטוורפן הגאון רבי אהרן שיף צילום: באדיבות המצלם

סערת הכשרות באנטוורפן שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' עוררה שיח גדול, ולאחר שיושרו ההדורים ומכתב הרבנים שפורסם בשיתוף פעולה מלא של הדיינים, מספרים מקורבי הגאון רבי אהרן שיף גאב"ד אנטוורפן על מאחורי הקלעים.

בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' הם אומרים: "מאז הגעתו וכניסתו לתפקיד רבה של קהילת מחזיקי הדת הוא היה זה הוא שעמד בכוח לשנות  את סדר ניהול הקהילה בכל תחום. בשיתוף פעולה עם המו"ץ הרב אשר שטרנבוך, כשהתוכנית הייתה לעמוד מקרוב על כלל מהלכי הכשרות".

המקורבים מפרטים את התנאים של הרב:

א. הקפדה גדולה של משגיחי כשרות זמינים שיהיו בעיר ויגיעו בהפתעה ללא תיאום עם בעלי המקום. 

ב. הרב עצמו מגיע לביקורי פתע הן בחנויות והן במפעלים ואף נוסע לשחיטה לפולין. 

ג. כלל חזק הוא באנטוורפן שהמרא דאתרא הוא הקובע אך בד בבד הרבנים ומורי ההוראה יודעים שיש אוזן קשבת והרב נותן להם מזמנם.

לאחר השמועות שחצו את הגלובוס, פעל הרב שיף והצליח להחתים את הדיין הרב עמרם העניג ביחד עם חבר בי"ד הגאון רבי זעקל פולק על מכתב מוסכם, ובעצם זו ההודאה שהכול כשורה והסערה שהתעוררה בעיר הייתה בנוגע לשתי חנויות בלבד.

לדברי המקורבים, הוברר לכתחילה שהמסעדה בה דרש הרב העניג להכניס משגיח קבוע, אכן יש במקום כבר שנים השגחה כפולה ובעיקר במשך 24 שעות  משגיח שיש לו מפתח ונכנס בכל זמן למקום.

הציבור הכללי בעיר התפלא לראות ולשמוע שהדיין הגאון רבי עמרם העניג הביע אי שביעות מהנעשה וכאשר כינס את הרבנים בעיקר מסאטמר לדון ולתת להם את המסר גם הם לא ידעו שכל הסערה הוא על החלפת משגיח. לאחר בירור מקיף התברר להם, כי הסערה הייתה מוגזמת ואף לא נכונה.

נקודה נוספת שמעלים המקורבים, שמשחקת לטובת המרא דאתרא, היא שבבית האדמו"ר מפשאווערסק סירבו להיכנס לנושא, לאחר שידעו את האמת ולכן לא קיבלו את טענת הרב העניג והביעו תמיכה ברורה במרא דאתרא.

לדבריהם, ימים יגידו ויקבעו האם יצליחו להתגבר על חרושת השמועות בעיר, כי כלל הציבור מאמין היום שהמרא דאתרא יצא מחוזק מכך.

אנטוורפן הרב אהרן שיף הרב עמרם העניג כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד