י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניקיון כפיים?

חמישה נכסים ושורת חריגות: אימפריית הנדל"ן של ליאת בן ארי

פרשת התובעת: עבירות הבנייה לכאורה שביצעה ליאת בן ארי התובעת בתיקי נתניהו, הן כפי הנראה רק קצה הקרחון במעצמה של נכסים בשווי 15 מיליון שקלים. בן ארי: "עוד ניסיון להכפיש".

חמישה נכסים ושורת חריגות: אימפריית הנדל"ן של ליאת בן ארי
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בשבועות האחרונים נחשפים עוד ועוד פרטים על עבירות בנייה לכאורה המיוחסות לתובעת בתיקי נתניהו ליאת בן ארי יחד עם בעלה אביב שווקי.

כזכור: ב"ישראל היום" פורסם על בית שנקנה להשקעה בראש העין ופוצל בניגוד לחוק וככל הנראה נרכש בניגוד לתנאי המכרז; ובערוץ 20 פורסם על עבירות בנייה בבית המגורים של המשפחה במושב חירות.

הנכסים הללו מתברר, הם רק חלק ממכלול שלם של נכסים והשקעות נדל"ניות של הזוג. וראוי לסוקרם במלואם.

בסך הכל אותרו חמישה נכסים שרכשו בני הזוג במשך השנים, במספר מיקומים ברחבי הארץ, ששוויים הכולל המוערך כיום הוא 15 מיליון שקלים. כך מפרסמים ב"ישראל היום" העיתונאים אראל סג"ל ועקיבא ביגמן.

בשנת 2015 הצטרפו בני הזוג למיזם נדל"ן בראש העין ברחוב האלוף גורן. כפי שפורסם ב"ישראל היום", מי שניהל את אותו הפרויקט הוא הדר שווקי, גיסה של ליאת בן ארי. הפרויקט בוצע באמצעות מנגנון של "עמותת בנייה", בשם "עתודת אפק". עמותות בנייה זוכות להקלות מרשות מקרקעי ישראל, אך בתנאי שהמיזמים שהוא בונה מיועדים לאנשים שבכוונתם להתגורר במקום.

כפי שפורסם, קריטריונים אלו מופיעים בתנאי המכרז, ובו נכתב במפורש כי עמותה שתזכה במכרז חייבת להיות כזו שמטרתה היא "להקים בבנייה עצמית אזור או אזורי מגורים במקום או במקומות שונים בארץ עבור חבריה בלבד ובני משפחותיהם".

באוקטובר 2019 הסתיימה בניית הפרויקט ואביב שווקי פרסם מודעה שמעמידה את הבית להשכרה תמורת 7,500 שקלים לחודש. אך ככל הנראה כחודש לאחר מכן הבית כבר פוצל לשתי יחידות. הקומה העליונה הושכרה תמורה 6,500 שקלים והמרתף עומד להשכרה בנפרד תמורת 3,500 שקלים לחודש. כך שהפיצול הלא חוקי שווה לבני הזוג 2,500 שקלים בחודש.

בנובמבר 2019 רכשו בני הזוג שתי דירות נוספות ברחוב יאיר רוזנבלום ברעננה, בשתי כתובות שונות. מדובר בפרויקט חדש ויוקרתי הנמצא כעת בבנייה.

מטעמה של ליאת בן ארי נמסר כי "בתקופה האחרונה גוברים ניסיונות חוזרים ונשנים להכפיש את גב' ליאת בן ארי. המניעים לכך ברורים לכל, והעיתוי איננו מקרי".

ליאת בן ארי נדלן עבירות ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד