ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרסום ראשון

פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד מיסיונר שהסית לרצח ראש הממשלה

הסתה חמורה נגד ראש הממשלה: בתיעוד שפורסם ברשת והגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה סעדיה עמיאל, איש מיסיון הידוע בהטפותיו לנצרות, מסית נגד נתניהו: "הוא שכח מה קרה לכל המלכים בישראל, או שהם נרצחו או שבמלחמה הם נהרגו" • באותו סרטון השווה עמיאל את נתניהו לצורר הנאצי אדולף היטלר • בנצי גופשטיין ליועמ"ש: הורה לפתוח בחקירה נגד סעדיה עמיאל

פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד מיסיונר שהסית לרצח ראש הממשלה
בנימין נתניהו צילום: Yossi Aloni/Flash90

סוגיית ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו ברשתות החברתיות מסרבת לרדת מסדר היום. אתמול, בראיון ל'ערוץ 12' התייחסה הגברת שרה נתניהו לאיומים ברצח שמופנים נגד בני משפחתה ואמרה: "אני לא מאחלת  לאף אחד שצופה בנו ולא לאף אחד מערוצי הטלוויזיה - שמגבים את ההפגנות האלה - את מה שכותבים עליי ועל ילדיי". נזכיר, כי ביום שלישי פנה ראש הממשלה במכתב אישי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו תקף אותו באופן חריף על התנהלותו בנושא ההסתה נגדו. "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו", כתב נתניהו.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה אדם בשם סעדיה עמיאל - המוכר ברשתות החברתיות כמי שמטיף בדרך קבע לנצרות - מסית נגד ראש הממשלה באופן חמור, ואף משווה אותו לצורר הנאצי אדולף היטלר. בתיאורו לסרטון מציין עמיאל, כי מדובר בסרטון שצילם לפני כ-3 שנים. לדבריו, "והיום, כל מה שאמרתי פה קורה למול עינינו". עמיאל מסביר כי הסרטון נמחק פעמיים על ידי יוטיוב, "שמחקו לי שני ערוצים בפחות משנה", הוסיף.

בסרטון בו הסית לרצח רה"מ, אמר עמיאל על נתניהו, כי הוא מעוניין להפוך להיות מלך בכימי קדם, אך הוא "רק שכח מה קרה לכל המלכים בישראל, או שהם נרצחו על ידי אחרים שלקחו את מקומם, או שבמלחמה הם נהרגו". בהמשך הסרטון, עלתה ההסתה מדרגה, כאשר עמיאל נשמע אמר: "כמו שהיטלר עשה בזמנו והשתמש בדמוקרטיה כדי להרוס אותה, אז גם ביבי משתמש היום בדמוקרטיה בארץ כדי להרוס אותה".

בסרטון נוסף שהעלה עמיאל, הוא מתעד את עצמו נוסע באוטובוס ציבורי, בו נמצאים נוסעים נוספים, ביניהם אנשים מבוגרים. עמיאל נצפה מטריד את הנוסעים, צועק ולועג להם. כאשר אחת הנוסעות מבקשת ממנו לעטות מסיכה, הוא עונה לה בזלזול: "לא, לא, אני לא שם מסיכה. תשימי את. אתם טיפשים – תשימו. אני לא".

בעקבות התיעוד המטריד, פנה אתמול (רביעי) יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, בדרישה להורות על פתיחה בחקירה נגד המיסיונר סעדיה עמיאל.

גופשטיין כתב ליועמ"ש במכתבו: "בכתב האישום שהורית להגיש נגדי, אני מואשם בעבירה של הסתה. אם הדברים שאני אמרתי, אשר חוסים באופן ברור תחת חופש הביטוי, מהווים בעיניך "הסתה", כאשר כתב האישום הוגש אך ורק בעקבות הלחץ שהפעילה התנועה הרפורמית – הרי שדברי הבלע שנאמרו מפיו של עמיאל, מהווים הסתה על אחת כמה וכמה; זאת לצד סיכון חיי האדם שביצע, כאשר הפר את הנחיות משרד הבריאות. לאור הדברים האמורים, אני דורש ממך להורות לאלתר למשטרת ישראל לפתוח בחקירה נגד המיסיונר עמיאל, ולהעמידו לדין".

 

הסתה לרצח מיסיונרים היועץ המשפטי לממשלה בנצי גופשטיין אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד