ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"להרחיב את הקשרים"

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של יוון

שר החוץ היווני ניקוס דנדיאס, הגיע לביקור מדיני קצר בישראל. תחילה הוא נועד עם שר החוץ אשכנזי ולאחר מכן הגיע ללשכתו של ראש הממשלה נתניהו בירושלים • "רוצים להמשיך ולהרחיב את הקשרים הכלכליים שלנו"

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של יוון
ראש הממשלה עם שר החוץ היווני צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

במסגרת ביקורו בישראל של שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס, הוא נועד היום (חמישי), עם ראש הממשלה בלשכתו בירושלים. 

השניים דנו באינטרסים גיאופוליטיים משותפים של שתי מדינות דמוקרטיות במזרח הים התיכון וכן בנושאים כלכליים.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו לשר החוץ היווני: "טוב מאוד לראות אותך, אנא מסור לראש הממשלה מיצוטאקיס את הערכתי. הביקור שלך בארץ הוא ביטוי נוסף לחברות הנפלאה בין ישראל ליוון, שאמנם לקח זמן לרקום אותה, אך כעת היא מתרחבת לכל כיוון".

"הכיוון הראשון הוא" אמר נתניהו, "אינטרסים גיאופוליטיים משותפים של שתי מדינות דמוקרטיות במזרח הים התיכון. כמובן שאנו רואים בחומרה כל פעולה תוקפנית במזרח הים התיכון מצד גורם כלשהו, כולל טורקיה".

"שנית" אמר נתניהו לשר החוץ היווני, "אנחנו רוצים להמשיך ולהרחיב את הקשרים הכלכליים שלנו, וכמובן את קשרי התיירות והעסקים. נשוחח על זה בשמחה, ואני שמח לראות שיוון מצליחה".

קודם לכן, התארח שר החוץ היווני אצל שר החוץ אשכנזי. בפגישה בין השרים עלו נושאים שעל סדר היום המדיני בין שתי המדינות בהם יחסי הידידות החמים בין ישראל ויוון, חשיבות פתיחת יוון לתיירות ישראלית בעידן הקורונה וחשיבות היחסים הבילטראליים, הטרילטראליים (עם קפריסין) והאזוריים, כמו גם האינטרסים אותם חולקות המדינות.

יוון בנימין נתניהו גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד