י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחות הרבי מפרסמת מכתב

בשומרי אמונים מתנערים מחטיפת המיטה: "אלימות פיזית אינה דרכנו"

פרסום ראשון: אחות הרבי משומרי אמונים זצ"ל, מפרסמת דברי מחאה סביב חטיפת המיטה והאלימות כלפי השוטרים במסע הלוויה במאה שערים "האדמו"ר בעל "חוקי חיים" זצ"ל, אשר חרט על דגל הקהילה את ערכי "דרך ארץ קדמה לתורה" ו"כבוד הבריות". 'בחדרי' עם המכתב המלא

בשומרי אמונים מתנערים מחטיפת המיטה: "אלימות פיזית אינה דרכנו"
המיטה במסע הלוויה אמש במאה שערים צילום: באדיבות המצלם

תחת הכותרת "התנצלות ומחאה", בשומרי אמונים מתנערים מחטיפת מיטתו של האדמו"ר זצ"ל במסע הלוויה אמש (חמישי) בשכונת מאה שערים והוצאתה מהאמבולנס בניגוד לסיכומים המוקדמים, זאת בשל העובדה שהרבי נפטר מנגיף הקורונה ועדיין עלול להדביק.

כזכור, האדמ"ר זצ"ל הובא למנוחות במתכונת קורונה, כאשר על פי סיכומים עם המשטרה, המיטה אמורה היתה להישאר בתוך אמבולנס של זק"א תל אביב שנשא אותה, עד לקבורה בהר הזיתים. 

אלא שאתמול פורסם ב'בחדרי חרדים' תיעוד ממסע הלוויה, בו נראים שוטרים רצים במהירות אל תוך קהל המלווים, במטרה למנוע את הוצאת המיטה. השוטרים התקבלו באלימות וקריאות גנאי. לאחר זמן קצר נצפו השוטרים עוזבים את המקום כלעומת שבאו.

מי שספגה את עיקר האלימות מצד המלווים, היא שוטרת שהיתה בצוות והתפרצה אל תוך הקהל הקיצוני. היא ספגה בעיטות ויריקות לעברה.

על פי עדי ראייה, קבוצת קיצוניים ממשתתפי הלוויה התנהגו באלימות כלפי מתנדבי זק"א תל אביב שהיו אמונים על הסעת מיטתו של האדמו"ר, זאת לאחר שסוכם עם המשטרה כי המיטה לא תצא מפתח האמבולנס, דבר שהיה עלול לגרום לצפיפות רבה ולסיכון המשתתפים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אלמונים אף ניקבו את צמיגי האמבולנס ואיימו לשבור את הדלתות במידה והמיטה לא תצא.

מיד לאחר הלוויה כתבה ברכה ראטה, אחותו של האדמו"ר, מכתב מחאה: "בשם משפחת אחי המנוח, האדמו"ר רבי רפאל אהרן זצ"ל מ"שומרי אמונים" בני ברק, הננו להתנצל בפני קהל האלפים שבקשו לחלוק לו את כבודו האחרון, ונקלעו בעל כרחם לתוך מהומה והתפרעות של קבוצת שוליים קיצונית משכונת "מאה שערים", אשר חיללו שם שמים ברבים וביזו את כבוד המת".

"חסידות "שומרי אמונים" נאמנה באורחותיה לחינוכו של אבי האדמו"ר בעל "חוקי חיים" זצ"ל, אשר חרט על דגל הקהילה את ערכי "דרך ארץ קדמה לתורה" ו"כבוד הבריות". אלימות מילולית וקל וחומר אלימות פיזית איננה דרכנו בשום פנים ואופן".

"ואכן, חלקו הראשון של מסע הלוויה, בעיר בני ברק, התקיים ברוח זו, מתוך ציות מלא להוראות משרד הבריאות ומשטרת ישראל, וכהמלצת הרבנים ופוסקי ההלכה שליט"א. לצערנו, בחלקו השני של מסע הלוויה, בירושלים, קבוצת פוחזים קיצונית ופורעת חוק וסדר, משכונת "מאה שערים", הטילה את אימתה על קהל חסידי ואוהדי "שומרי אמונים" ועל שאר הנוכחים, בהתנהגות אלימה ופרועה". יובהר בזאת: אין חלקנו עמהם!". 

שומרי אמונים הלוויה מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד