י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עסקת הבושה והבגידה"

ההסכם ההיסטורי: טורקיה מאיימת, איראן מזהירה

משרדי החוץ של איראן וטורקיה שיגרו הודעות לגינוי להסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. "טיפשות אסטרטגית של אבו-דאבי ותל אביב, אשר ללא ספק תחזק את ציר ההתנגדות באזור"

ההסכם ההיסטורי: טורקיה מאיימת, איראן מזהירה

משרד החוץ הטורקי פרסם הודעת גינוי להסכם ההיסטורי לנירמול היחסים בין ישראל עם איחוד האמירויות. בהודעה נכתב: "לעם הפלסטיני ולרשות הזכות להגיב בעוצמה לעסקה בין איחוד האמירויות לישראל".

גם משרד החוץ האיראני מגנה את ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות. בהודעה מכנה את המהלך "טיפשות אסטרטגית של אבו-דאבי ותל אביב, אשר ללא ספק תחזק את ציר ההתנגדות באזור".

איראן אף הזהירה בהודעתה מפני כל התערבות ישראלית באזור המפרץ הפרסי: "איחוד האמירויות והמשטרים המלווים אותה יצטרכו לשאת באחריות לכל ההשלכות למהלך הזה".

בכיר הפתח, ג'יבריל רג'וב, הודיע על מצב של כוננות בשטחים החל מהבוקר, על רקע ההודעה על ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. "יהיה מצב כוננות לאומי בכל השטחים הפלסטינים כדי להעביר מסר – קודם כל לכיבוש, שלא יהיה לו שלום, ביטחון ויציבות, אלא אם כן נשיג את זכויותינו, וכמו כן לעולם הערבי והאיסלאמי, יש לנו רק את הארץ והזו ואנו נשארים כאן", כך רג'וב לטלוויזיה הפלסטינית אמש. כך דווח בכאן 11.

בתוך כך, ארגון אש"ף בשכם קרא לפלסטינים להשתתף בתפילת יום השישי תחת הכותרת "סירוב לעסקת הבושה והבגידה".

מנגד השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אנוואר גרגאש, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "התגובות החיוביות מערי הבירה המרכזיות על ההסכם המשולש הן מעודדות. ההחלטה של השייח' מוחמד בן זאיד מבטאת מציאות שאנו זקוקים לה, החלטה מוצלחת היא החלטה שיש בה תן וקח וזה מה שהושג. ההחלטה מספקת יותר זמן להשיג שלום שמבוסס על פתרון שתי המדינות ופיתוח יחסים נורמליים בתמורה לכך זו גישה מציאותית".

איראן טורקיה ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד