י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניסו להבריח מניות

רשם העמותות דורש: לפרק את העמותה המפעילה את 'המודיע'

רשם העמותות במשרד המשפטים הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לפירוק עמותת הסתדרות אגודת ישראל אשר מפעילה עיתון 'המודיע' • בבקשה נטען כי התגלו ליקויים חמורים בהתנהלות העמותה, זאת לאחר שמסמכים לא הוגשו באופן תקין החל משנת 2014 

רשם העמותות דורש: לפרק את העמותה המפעילה את 'המודיע'
יומונים חרדים צילום: סופיה גורדון, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לפירוק עמותת הסתדרות אגודת ישראל, העמותה אשר מפעילה באופן רשמי את עיתון "המודיע", בטאון אגודת ישראל, זאת בעקבות ליקויים חמורים בהתנהלות העמותה. כך מדווח היום (ראשון) רשם העמותות.

על פי רשם העמותות, הבקשה הוגשה לאחר שבמשך תקופה ארוכה התעלמה העמותה מדרישות חוזרות של הרשם להמציא דוחות מאוחדים עם חברת הבת, עיתון "המודיע". בנוסף, מבדיקת הרשם עלה, כי העמותה העבירה את מניות עיתון המודיע ללא תמורה למנכ"ל העיתון אלעזר קנופף, אשר משמש גם כחבר עמותה ומורשה חתימה בה, ולמחותנו חיים שכטר.

בבקשה לפירוק העמותה שהוגשה לבית המשפט, נטען כי קיים חשש כבד שהסיבה להתעלמות העמותה במשך שנים מפניות הרשם, הייתה כדי למנוע מהרשם אפשרות לפקח על כלל פעילות העמותה ועל קשריה עם חברת הבת. זאת, על מנת לחמוק מלהגיש דוחות מאוחדים ועל מנת להבריח מניות חברת המודיע לגורמים פרטיים, בהם חבר עמותה ומורשה חתימה בה, המשמש בתפקיד מנכ"ל העיתון.

"כל זאת", מציינים ברשם העמותות, "תוך הסתרת התנהלותה החמורה של העמותה מהרשם ומהציבור". עוד נמסר מרשם העמותות, כי "הימנעות ממתן מענה לדרישות הרשם והימנעות מהגשת דיווחים מאוחדים עם עיתון המודיע, כמו גם מניעת אפשרות פיקוח מצד הרשם, בנוסף להעברת נכס העמותה לחבר עמותה ולקרוב משפחתו, זאת ללא כל תמורה וללא קבלת הערכת שווי בזמן אמת.

"מה גם", נכתב בבקשת הפירוק, "שלא פורסם דבר מכירת העיתון ואם נבחנו הצעות אחרות לרכישתו, ועולה כי העמותה לא פעלה על מנת לקבל את התמורה המרבית ממכירתו – כל אלו מעלים חשש כבד לחלוקת רווחים אסורה לחבר עמותה ולקרוב משפחתו".

מבקשת הפירוק שהוגשה לבית המשפט עולה, כי במסגרת בדיקת מסמכי העמותה לרשם לשם קבלת אישור ניהול תקין לשנת 2014, עלה חשש לליקויים בהתנהלות העמותה. לפיכך, ברשם העמותות דרשו מהעמותה להמציא מסמכים והבהרות בנוגע להתנהלותה. אלא, שלמרות בקשות חוזרות ונשנות של הרשם לקבל הדוחו"ת, השיבה העמותה מסמכים באופן חלקי בלבד.

 

 

רשם העמותות המודיע עמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד