ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מסורת של שנים

באופן חריג: אולם יצחק במערת המכפלה לא ייפתח בערב חודש אלול

במנהלת מערת המכפלה החליטו כי בעקבות הגבלות הקורונה, שלא לפתוח את אולם יצחק שבמערת המכפלה ביום רביעי הקרוב, ערב ראש חודש אלול

באופן חריג: אולם יצחק במערת המכפלה לא ייפתח בערב חודש אלול
חסידי קרלין במערת המכפלה צילום: מנהלת מערת המכפלה

לאחר מסורת של שנים ארוכות, הוחלט לאחר דיונים ארוכים שלא לפתוח את אולם יצחק שבמערת המכפלה ביום רביעי הקרוב, ערב ראש חודש אלול, זאת בעקבות מגבלות הקורונה על התקהלויות בחללים סגורים. 

יש לציין, כי בזמני שגרה נפתחת מערת המכפלה כולה לכניסת יהודים, כולל אולם יצחק, במשך עשרה ימים בשנה. באופן מסורתי. אחד הימים הללו הוא ערב ראש חודש אלול הידוע כ'הילולת האבות'. בכל ערב ראש חודש אלול נוהגים אלפי מתפללים מרחבי הארץ והעולם לפקוד את המקום הקדוש, ביניהם רבנים, אדמו"רים ואישי ציבור.

אלא שכאמור, השנה בשל משבר הקורונה, לא ייפתח אולם יצחק. בצל ההחלטה, במנהלת מערת המכפלה מציינים, כי  המערה תהיה פתוחה, ללא אולם יצחק, החל מהשעה 04:00 בבוקר ועד השעה 21:45, אך בעקבות המגבלות על התקלות אנשים, הכניסה תותר לעד 30 איש בו זמנית.

בעקבות ההגבלות, מנייני התפילה מתקיימים ברחבת המערה - במתחמים מוצלים אשר הוכנו במיוחד לטובת מתפללים. במנהלת מערת המכפלה מבהירים כי ההגעה בטוחה למערה היא ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית - בקווים היוצאים מהתחנה המרכזית בירושלים.

עוד מציינים במנהלת מערכת המכפלה, כי ביום רביעי, ערב ראש חודש אלול, צפוי עומס מבקרים העלול לגרום זמני המתנה ארוכים. לכן, ככל שמתאפשר, מומלץ להגיע למתחם המערה ביום אחר.

מערכת הפעלה אולם יצחק חברון ראש חודש אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד