י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חמאס מעוניין בהמשך ההסלמה

28 שריפות פרצו; הפלסטינים יפגינו הלילה על הגדר

למרות האיומים מצד בכירים בישראל, גורמים בחמאס מעריכים: "ההסלמה תימשך בימים הקרובים" • היום פרצו 28 שריפות נוספות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה • כוחות צה"ל בגבול הדרומי נערכים בשעה זו לחידוש הפרות הסדר הליליות

28 שריפות פרצו; הפלסטינים יפגינו הלילה על הגדר
הפרות סדר על גבול עזה צילום: Fadi Fahd/Flash90

לאחר תקיפות צה"ל הלילה ברצועת עזה, טרור בלוני התבערה נמשך גם היום (ראשון). כ-28 שריפות פרצו היום סמוך ליישובים בעוטף עזה וגרמו לנזקים כבדים לשטחים חקלאיים. על פי נתוני כבאות והצלה מתחילת ההסלמה לפני כשבוע וחצי, זיהו חוקרי הכיבוי 149 שריפות מבלוני תבערה. לאחר שאמש הגיעו מאות פלסטינים סמוך לגדר הגבול והשליכו מטענים ורימונים לעבר כוחות צה"ל, בעזה מאיימים גם הערב להגיע לגדר ולהתעמת עם חיילי צה"ל. 

על פי הדיווח של העיתונאי גל ברגר ב'כאן 11', למרות שקטר הודיעה לחמאס כי תאריך את המענק הכספי לרצועה עד סוף השנה, מה שמנע את ההסלמה בשנה האחרונה, מקורות בחמאס מעריכים הערב כי ההסלמה תימשך בימים הקרובים. לפי אותם גורמים, מדובר בהסלמה מבוקרת שעדיין לא הושגו יעדיה.

הלילה, שעה קלה לאחר שמטוסי חיל האוויר תקפו מטרות טרור ברצועת עזה, אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה בעיר שדרות וביישוב איבים על גדר הגבול. תושבי האזור דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעו. בצה"ל אישרו כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הרקטות יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כתוצאה מהירי, נפגע בית מגורים בעיר שדרות. בצה"ל אישרו היום חלקי רקטה שיורטה נפלה בחצר הבית. על פי מד"א, מהמקום פונה גבר כבן 58 שנפצע באורח קל משברי זכוכית. בנוסף, הצוותים הרפואיים העניקו טיפול רפואי לשתי נשים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ולשתי נפגעות חרדה שטופלו במקום ולא נזקקו לפינוי.

מוקדם יותר יותר היום, הוחלט במערכת הביטחון על סגירה מלאה של מרחב הדיג ברצועת עזה. מדובר בצעד ענישה מחמיר שכן הוא פוגע בעיקר בשגרה האזרחית. זאת בצל המשך התקיפות שמבצע חיל האוויר על יעדי טרור של ארגון חמאס במהלך הלילות האחרונים. ההחלטה על סגירת מרחב הדיג התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות, בהן אישר שר הביטחון, בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון, והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה לחלוטין, באופן מיידי ועד להודעה חדשה, החל מהבוקר (ראשון).

בתוך כך, השר לביטחון הפנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה קיים הערב הערכת מצב בגבעת קובי שבשדרות, זאת לאור התגברות פיגועי ההצתות וירי הרקטות מרצועת עזה. הערכת המצב התקיימה בהשתתפות מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי ובכירים נוספים. "לאור התגברות פיגועי ההצתות ולאחר ירי הרקטה הלילה על שדרות, קיימתי הערכת מצב של גופי הביטחון", אמר אוחנה והוסיף: "צבא ההגנה לישראל הגיב בתקיפות מהאוויר ומהיבשה על טרור ההצתות. נפגעו נכסים ערכיים של חמאס בתחום התת-קרקע, הלוחמה הימית וההתעצמות. אלה תגובות שמבהירות לחמאס כי לא נקבל בהכלה ייצוא טרור מעזה לשטחנו, לא בצורת טילים, לא בצורת בלונים, ולא באף צורה אחרת. בימים הקרובים נדע אם פנינו להסלמה רחבה יותר או לרגיעה, וזאת לאור כניסתה הצפויה של המשלחת המצרית לעזה".

גם שר הביטחון בני גנץ שיגר היום איום לעבר רצועת עזה. "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת - חמאס. בשיגור הרקטות והבלונים ראשי החמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון". הוא הוסיף כי "צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

חמאס רצועת עזה בלוני תבערה הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד