ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לילה נוסף של טרור

הפלסטינים הפגינו בגבול; צה"ל תקף עמדות חמאס

ההסלמה בדרום: למעלה מ-30 שריפות ביממה האחרונה, ומאות מפגינים פלסטינים שהפגינו בסמוך לגדר • מקורות בחמאס מעריכים כי ההסלמה תימשך, מכיוון שעדיין לא הושגו יעדיה • השר לבטחון פנים קיים הערכת מצב "לא נקבל בהכלה ייצוא טרור מעזה לשטחנו"

 הפלסטינים הפגינו בגבול; צה"ל תקף עמדות חמאס
תקיפות צה"ל ברצועה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר יממה נוספת של שריפות בעוטף עזה, הלילה שבו מאות פלסטינים לגדר הגבול. המפגינים ניסו להשליך מטענים ורימונים לעבר כוחות צה"ל והבעירו צמיגים.

מאוחר יותר, תקפו טנקים של צה"ל עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בצה"ל ציינו כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר.

למעלה מ-30 שריפות פרצו אתמול סמוך ליישובים בעוטף עזה וגרמו לנזקים כבדים לשטחים חקלאיים. על פי נתוני כבאות והצלה מתחילת ההסלמה לפני כשבוע וחצי, זיהו חוקרי הכיבוי 149 שריפות מבלוני תבערה.

על פי הדיווח של העיתונאי גל ברגר ב'כאן 11', למרות שקטר הודיעה לחמאס כי תאריך את המענק הכספי לרצועה עד סוף השנה, מה שמנע את ההסלמה בשנה האחרונה, מקורות בחמאס העריכו אתמול כי ההסלמה תימשך בימים הקרובים. לפי אותם גורמים, מדובר בהסלמה מבוקרת שעדיין לא הושגו יעדיה.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה קיים אמש הערכת מצב בגבעת קובי שבשדרות, זאת לאור התגברות פיגועי ההצתות וירי הרקטות מרצועת עזה.

הערכת המצב התקיימה בהשתתפות מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי ובכירים נוספים. "לאור התגברות פיגועי ההצתות ולאחר ירי הרקטה הלילה על שדרות, קיימתי הערכת מצב של גופי הביטחון", אמר אוחנה והוסיף: "צבא ההגנה לישראל הגיב בתקיפות מהאוויר ומהיבשה על טרור ההצתות. נפגעו נכסים ערכיים של חמאס בתחום התת-קרקע, הלוחמה הימית וההתעצמות. אלה תגובות שמבהירות לחמאס כי לא נקבל בהכלה ייצוא טרור מעזה לשטחנו, לא בצורת טילים, לא בצורת בלונים, ולא באף צורה אחרת".

"בימים הקרובים נדע אם פנינו להסלמה רחבה יותר או לרגיעה, וזאת לאור כניסתה הצפויה של המשלחת המצרית לעזה". אמר השר.

אמיר אוחנה קטאר עזה חמאס שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד