י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לראשונה לא בריכוזי החסידות

ימי הרחמים: הרבי מצאנז מקבל קהל מאחורי מחיצה

עם מחיצה מיוחדת: האדמו"ר מצאנז החל לקבל את קהל חסידיו לקראת חודש אלול • השנה הרבי לא יסתובב ברחבי הארץ כבעבר עקב התפשטות נגיף הקורונה וקבלת הקהל הוקדמה לפני א' אלול

ימי הרחמים: הרבי מצאנז מקבל קהל מאחורי מחיצה
הרבי מצאנז מקבל קהל מאחורי מחיצה צילום: א.פ

האדמו"ר מצאנז החל אמש (ראשון) לקבל קהל בקרית צאנז בנתניה בכדי להספיק לקבל את כל החסידים הרוצים להתקבל לעצה וברכה לקראת ימי הרחמים והסליחות.

בחצר חסידות צאנז כמסורת של שנים האדמו"ר היה נודד מא' אלול לכל מעוזי החסידות בכל רחבי הארץ לקבל את קהל חסידיו מבני ברק, ירושלים, בית שמש, אלעד, ביתר עילית מודיעין עילית, פתח תקוה, צפת וחיפה.

בבני ברק ובירושלים האדמו"ר אף היה מגיע ומבקר פעמיים, וקבלת הקהל הייתה נערכת לפי סדר הא' ב'. השנה, עקב המגפה הרבי מקבל קהל רק בלשכתו ברחוב סעדיה גאון בקרית צאנז בנתניה והחסידים נקראו להירשם החל מסוף השבוע שעבר. 

מדובר במסורת בת עשרות שנים של הרבי הראשון - שהחל להגיע לכל עיר ועיר לקבל את חסידיו לרגל חודש הרחמים והסליחות.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו תיעוד מהימים האחרונים בהם החל האדמו"ר לקבל את החסידים מאחורי מחיצה בכדי לשמור שמירה יתירה ולהתגונן מפני הנגיף. 

כך גם בניחומי אבלים אמש של האדמו"ר בבני ברק בחצרות סאדיגורה ושומרי אמונים הגיע הרבי מצאנז לאחר זמני הניחום הרשמיים בכדי להיות במקום ללא נוכחים, ולהמעיט ככל האפשר בחשיפה לנגיף.

הגבאי של הרבי מצאנז רושם את הקויטלא'ך. צילום: א.פ

חסידות צאנז קבלת קהל חודש אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד