י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הילדים מפצירים בקניות?

משחק דיגיטלי: הכלי החשוב לחיים – "צרכנות נבונה"

בתקופה זו, בה רבים נאלצים להישאר בבתיהם ואין אפשרות לצאת לטיולים או לקיים אטרקציות שונות, אנו נצרכים לקנות לילדים משחקים שונים ע"מ להעסיק אותם, עם זאת, לא תמיד יש את האפשרות הכספית לכך • מה ניתן לעשות ע"מ לקחת את הצרכנות בצורה נכונה? • המשחק הזה יעזור לכם לצרוך בתבונה

משחק דיגיטלי: הכלי החשוב לחיים – "צרכנות נבונה"
עגלת סופר צילום: pixabay

משחקי למידה

השבוע האחרון של בין הזמנים מצא אותנו, ההורים, באפיסת כוחות. לעומתנו, הילדים כאילו לא מבינים ש"זמן קורונה" עכשיו, והרבה יותר מסובך ויקר לצאת מהבית. הם רוצים לצאת לטיולים, לבקר חברים וליהנות כרגיל מבין הזמנים, אז החלטנו לחפש תעסוקה בתוך הבית.

התחלנו עם קריאת ספרים, תחרויות בישול ואפיה וניסיונות כושלים לבניית בריכה באמבטיה. המשכנו עם לימוד שירים באנגלית, העמקת הידע בחשבון, קניית מגוון משחקי קופסא ואפילו משחק שחמט. אבל אז שמנו לב שיש נושא שאנחנו מעדיפים להתעלם ממנו – הכסף.

באוטומט שלנו כהורים אנחנו מעדיפים להשאיר את הילד בעולם האוטופי ולא לחשוף אותו לעולם האמיתי הכולל מגוון בחירות התלויות בעלויות כלכליות. פעמים רבות מדובר בהחלטה ערכית שגורמת להורה לסרב לרכישת מוצר מסוים, אך פעמים רבות מדובר בקניה העלולה להעמיס כלכלית על משק הבית, עד שההורה נאלץ להשיב בשלילה, ולא לרכוש אופניים חדשים (בדיוק כמו שקנו לשאר החברים... לפחות לפי הדיווחים של הילד), או להשאיר בחנות סט ספרי קריאה שהילד מאד רוצה.

בדרך כלל, ההורה לא יכול ולא צריך לחשוף את הילד לרציונל שעומד מאחורי ההחלטות הערכיות אבל חשוב להסביר לו לפחות את הכללים הפיננסיים העומדים מאחורי החלטות הרכישה השונות. הורים שיש להם סבלנות מסוגלים לשוחח עם הילד על העקרונות ולפתח שיחה מעשירה, ירוויחו שיחה מרתקת, אך רב ההורים עסוקים עד מעל הראש במלחמת הקיום של החיים עד שלא מוצאים את הפניות הנפשית (??) ליצירת שיח עם הילד, במיוחד לא בנושאים רגישים כמו שימוש מושכל בכסף. ואז הם מפסידים שיחה מרתקת ומוצאים את עצמם פעם אחר פעם מנחיתים הוראות על הילד במקום לדון איתו באחד הנושאים החשובים בחיים: שימוש מושכל בכסף, או במילים אחרות: צרכנות נבונה.

נשמע כמו ביקורת הורים שיש להם סבלנות מצליחים ללמד את הילד שצרכנות נבונה מתבססת על בדיקה, השוואה ובחירה מושכלת ושקולה. הם מצליחים לגרום לילד להבין כי קניה מוצלחת אינה בהכרח קניה במחיר הנמוך ביותר, אלא בבדיקת הצרכים, בהיכרות עם השוק ועם מושגים נכונים בתחום הצריכה, בבחינה של מספר הצעות קניה המותאמות לצורך, ומתוך כל אלה לעודד את הילד לבצע את הקניה הנכונה ביותר.

ולהורים שאין להם פנאי או סבלנות ליצירת שיחה עם הילדים – עדיין יש לכם אפשרות לנצל את השבוע הנותר לבנים, והשבועיים שנשארו לחופש הגדול של הבנות כדי לתת להם כלי חשוב לחיים – צרכנות נבונה. בשביל זה יש לכם את המשחק "צרכנות נבונה". נצלו אותו כדי להכנס לשיחה עם הילדים, או לפחות תנו להם לשחק לבד כדי שיתחילו לחשוב גם על השלכות הרכישה.

למשחק המשעשע: לחצו על התמונה - 

קרדיט תמונה עגלת סופר: pixabay

צרכנות נבונה קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד