י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נתניהו מחויב לריבונות"

קושנר: ישראל הסכימה למפת מדינה פלסטינית; השר כהן מכחיש

יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר התייחס להסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל ואמר כי הוא אופטימי לגבי המזרח התיכון. לדבריו ישראל הסכימה למפת המדינה הפלסטינית במסגרת עסקת המאה • השר כהן: "נתניהו לא נתן את הסכמתו למדינה פלסטינית. והוא מחויב לריבונות"

קושנר: ישראל הסכימה למפת מדינה פלסטינית; השר כהן מכחיש
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

ג'ארד קושנר חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויועצו הבכיר, התייחס הבוקר (שני) להסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל ואמר כי הוא "אופטימי לגבי המזרח התיכון", וכי "יהיו עוד פריצות דרך דיפלומטיות בחודשים הקרובים".

הוא הבהיר כי ישראל הסכימה למפת המדינה הפלסטינית במסגרת עסקת המאה, מה שלדבריו "היתה פריצת דרך משמעותית, שהראתה לאזור כולו שישראל רצינית".

"בפעם הראשונה ישראל הסכימה לשאת ולתת על שתי מדינות על בסיס מפה ולהתקדם לקראת מדינה פלסטינית", אמר. "אנו מנסים לבנות אמון בין ישראל לבין מדינות נוספות איתן היא מקיימת קשרים סודיים, בדרך לנרמול אפשרי של היחסים". 

בנוגע למשא ומתן מול הפלסטינים אמר קושנר כי "אנחנו לא מתכוונים לרדוף אחרי ההנהגה הפלסטינית. ניסינו להגיע אליהם, אמרנו להם שהחלת הריבונות הישראלית בהשהייה. הכדור נמצא במגרש של הפלסטינים".

"במשך 70 השנים האחרונות, מנהיגי האזור השתמשו בישראל כדי להסיט את תשומת לב הציבור שלהם מהבעיות שקיימות אצלם. היום כבר מבינים שמי שגורם לחוסר היציבות באזור זו איראן", הוסיף קושנר. 

עם זאת, בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM הכחיש השר אלי כהן את דבריו של קושנר ואמר כי "מי שהוביל את נושא הריבונות אל מול האמריקנים ומי שדרש זאת היה רה"מ נתניהו. נתניהו לא נתן את הסכמתו למדינה פלסטינית. והוא מחויב לריבונות".

"אני רוצה להתייחס לכך שבמהלך ארבע השנים האחרונות הוביל נתניהו הישגים מדיניים חסרי תקדים עבור מדינת ישראל עם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, הסכם הריבונות ברמת הגולן, הסכם שלום היסטורי עם איחוד האמירויות. אומר קושניר – מושעה, לא אומר מבוטלת. בנוגע להחלת הריבונות", אמר כהן.

ג'ארד קושנר תכנית המאה אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד