י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"רשלנות ברורה"

תביעה: המשטרה החרימה את הרכב והוא נגרט

לבית משפט השלום בירושלים הוגשה תביעה בסך עשרות אלפי שקלים על ידי תושב יצהר, שרכבו הוחרם על ידי המשטרה, אך כשבא לדרוש אותו הוברר לו שהרכב נעלם מהחניון המשטרתי. מתברר איפה שהרכב נמסר לגריסה

תביעה: המשטרה החרימה את הרכב והוא נגרט
רכבים חונים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תושב היישוב יצהר הגיש לבית המשפט השלום בירושלים תביעה על סך 45 אלף שקלים כנגד משטרת ישראל, לאחר שלטענתו רכבו הוחרם, הוחזק על ידי המשטרה בתום תקופת ההחרמה בניגוד לחוק והבוקר התברר לו כי הרכב נגרט.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו', נטען כי המשטרה החרימה את רכבו של התובע בחודש אפריל 2019, אך לא החזירה לו אותו בסיום מועד ההחרמה שנקבע ע"פ חוק. בעקבות כך, פנה התובע למשטרה בבקשה להשבת רכבו – אך משטרת ישראל לא השיבה לבקשתו, ובקשה להחזרת הרכב הוגשה לבימ"ש. בסופו של הליך קבע בימ"ש כי על המשטרה להשיב את הרכב לבעליו. רק אז הודיעה המשטרה כי הרכב נעלם.

"הנתבעת", נכתב, "לא קיצרה הליכים ולא טרחה ליידע את התובע כי רכבו נעלם כבר במועד הראשון שנדרשה על ידי ביהמ"ש למסור עמדתה אלא משכה את התובע עוד חודש וחצי בלי רכב ובלא לומר לו כי אין לו מה לצפות לקבל לידיו את הרכב אשר משום מה נעלם ואבד".

"התובע נתקע בלי רכב ולא מצא רכב סביר שמתאים ליכולותיו הכספיות ולצרכיו עד ליום בו סוף סוף מצא ורכש התובע רכב". נכתב עוד.

התביעה התייחסה גם לאחריותה של חברת 'שגריר' שהייתה אמונה על שמירת הרכב: "לפי הודעת הנתבעת לביהמ"ש. שגריר היא שהתרשלה בשמירה על הרכב ובהתאם לכך נושאת שגריר באחריות שומר שכר לפי חוק השומרים".

הבוקר, חלה תפנית בעלילה כאשר בתשובה לפניית כתב גלי צה"ל שחר גליק, הגיבה המשטרה כי הרכב הושמד בגריטה וכי הנושא נמצא בבדיקה. עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' המייצג את התובע מסר: "משטרת ישראל אמורה הייתה להחזיר לתובע את הרכב בחודש אוקטובר 19, אולם רק לאחר סדרה של בקשות שהגשנו - דיווחה לביהמ"ש במרץ 20 כי הרכב נעלם. הרשלנות ברורה וכך גם הנזק, התנהלות של המשטרה והנסיבות תמוהות ומכאן התביעה".

ממשטרת ישראל נמסר כי "הרכב נתפס על ידי המשטרה לאחר שעלה חשד כי שימש לביצוע עבירה פלילית והועבר כמוצג לאחסון בחברת שגריר. על פי נוהלי המשטרה מול החברה, החברה הייתה אמורה לגרוט את הרכב באישור ובנוכחות גורם משטרתי והנושא מצוי בבדיקה".

יצהר החרמת רכב גריטה תביעה נגד המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד