י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תעופה בזמן הקורונה

יוון הגבילה את מספר הישראלים הנכנסים ל-600

בהתאם להחלטות משרד הבריאות החל מיום ראשון השבים ממדינות ירוקות אינם נדרשים לשהות בבידוד • בדיון מיוחד שנערך אמש בכנסת הוצגו הנתונים מהימים האחרונים, ולפיהם 21 איש לא הורשו לעלות על טיסה ליוון אחרי שהביאו את תוצאות הבדיקה בשפה העברית 

יוון הגבילה את מספר הישראלים הנכנסים ל-600
מטוסי אל על חונים בשדה התעופה צילום: משה שי, פלאש 90

ממשלת יוון הודיעה לישראל כי בעקבות נתוני התחלואה הגובהים בארץ הם מגבילים את כמות הישראלים הנוחתים אצלם ל-600 ביום.

בדיון מיוחד שנערך בכנסת אתמול (שני) סיפר שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג כי "לא כולם ברור להם הכללים ואישורי הבדיקות שהם צריכים להביא - רק הבוקר 21 איש לא הורשו לעלות לטיסה ליוון כי הביאו את תוצאות הבדיקה בעברית. מספר הישראלים שיש להם אישור כניסה ליוון עומד על-600 לשבוע בלבד. אנו עובדים כרגע על תהליך עם ממשלת יוון שישראייר תקבל להטיס 300 איש והמקבילה היוונית תקבל עוד 300. המגבלות של נמל התעופה בימי קורונה נקבעת לפי הריחוק החברתי והקיבולת ירדה בגלל שלא רוצים שיהיה עומס במסועי הכבודה ולכן יש 6 טיסות נכנסות בשעה ו12 טיסות יוצאת בשעה. ירדנו מ48 טיסות בשעה ל- 18.

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות ציין כי "רוב המדינות המפותחות המערביות לא רואות בדיקות כתחליף לבידוד- בחודשיים האחרונים היינו בקשר עם למעלה מ-10 מדינות להסכם פתיחה הדדית. העניין נעצר מכך שעברנו מסטטוס ירוק לסטטוס אדום. אנחנו נצטרך לרדת לרף של האיחוד האירופי כאשר מס' המקרים החדשים יירד ל200 מקרים חדשים ביום – 25 למיליון נפש . אנחנו מאוד רחוקים משם.
במצרים יש תחלואה גבוהה ויכולת מוגבלת לביצוע הבדיקות".

כזכור, לפני יומיים נכנס לתוקף מתווה 'פתיחת השמים' ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, חתם על צו בריאות הציבור לפיו מי שהגיע או יגיע מאחת המדינות שהוגדרו כ'ירוקות', יוכל לנחות ולצאת מיד מהבית, בלי צורך בבידוד כפי שהיה עד כה. חתימה זו פותחת למעשה את ענף הטיסות, שבעצם נכנס להקפאה עמוקה החל מחודש אדר האחרון.

רשימת המדינות מתעדכנת מעת לעת והיא כוללת לעת עתה את המדינות הבאות (ובתנאי שלא שהה במדינה אחרת שאינה אחת מאלו): אוסטריה; איטליה; אסטוניה; בולגריה; בריטניה; גאורגיה; גרמניה; דנמרק; הונג-קונג: הונגריה; יוון; ירדן; לטביה; ליטא; ניו-זילנד; סלובניה; פינלנד; קנדה; קפריסין; קרואטיה. איחוד האמירויות, אם תהיתם, אינה מופיעה עדיין ברשימה (היא מוגדרת נכון להיות כמס' 41 בעולם בתחלואת הקורונה).
בהתאם להודעת משרד הבריאות, לאור החלטת הממשלה, החל מיום ראשון, השבים ממדינות ירוקות אינם חייבים בבידוד. הצו, אגב, פוטר מבידוד רטרואקטיבית, גם מי שכבר נחת בארץ וחזר מהמדינות הירוקות. ושימו לב: הרשימה מתייחסת רק לפטור מבידוד לישראלים המגיעים משם, אך חלק מהמדינות אינן מאפשרות הגעה של ישראלים לתחומן, מאחר וישראל מוגדרת עדיין כמדינה 'אדומה'. 
משרד הבריאות השיק אתר חדש בשם תעופה בזמן קורונה. באתר ניתן למצוא שאלות ותשובות על תהליך הטיסה, מי אינו רשאי לטוס? מי אינו רשאי להיכנס לישראל או לצאת ממנה? האם אנשים המוגדרים כקבוצת סיכון לקורונה מורשים לטוס?
באתר מופיעות הנחיות לנכנסים וליוצאים ממדינת ישראל בתקופת נגיף קורונה, חובת בידוד והנחיות לביצוע, הגשת בקשה לכניסה לישראל לפני טיסה, הגשת בקשה ליציאה מישראל לפני טיסה ורשימת מדינות אדומות וירוקות.
כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 שעות שלפני הטיסה. בנוסף יש למלא הצהרת בריאות. (פרטים נוספים באתר). כמו כן, הכניסה לטרמינל הנוסעים תותר רק למחזיקי כרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.

 

קורונה יוון נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד