י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלילה השביעי ברציפות

בתגובה לשריפות בעוטף עזה: צה"ל תקף תשתיות טרור ברצועה

ההתחממות בדרום: מאות שריפות בימים האחרונים, ולמעלה מ-40 רק ביממה האחרונה, גרמו לנזקים כבדים לשטחי חקלאות • בצה"ל הגיבו בתקיפות של תשתיות תת-קרקעיות של חמאס ברצועה • משלחת של אנשי מודיעין מצריים נתקלה בשורה של דרישות לישראל בתמורה לרגיעה

בתגובה לשריפות בעוטף עזה: צה"ל תקף תשתיות טרור ברצועה
תקיפות צה"ל ברצועה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בצל הניסיונות להגיע להבנות עם חמאס, הלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בצה"ל הבהירו, כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. יצוין, כי זהו הלילה השביעי ברציפות בו ישראל תוקפת יעדי טרור ברצועת עזה.

אמש, (שני) הגיעה לרצועת עזה משלחת של אנשי המודיעין המצרי במטרה לתווך בין ישראל לחמאס ולמנוע הידרדרות במצב שתוביל להסלמה ביטחונית חמורה. אלא, שעל פי הדיווח באתר 'ויינט', מקורות פלסטיניים טוענים כי בחמאס העבירו למתווכים המצרים שורה של דרישות מישראל בתמורה להפסקת שיגור בלוני התבערה וההפגנות הליליות בגדר הגבול.

בין הדרישות, התחייבות לאישור לבצע פרויקטים תשתיתיים-כלכליים גדולים שקשורים בחשמל ובמים. בנוסף, כך על פי הדיווח, הועלו הדרישות הבאות: אישור ישראלי ליצוא ויבוא מהרצועה, הגדלת אישורי העבודה לפועלים מעזה ל-100 אלף, אישור למתן ביצוע פרויקטי העסקה של האו"ם, הגדלת מרחב הדיג ל-20 מייל ופתיחה רצופה של מעבר כרם שלום ללא סגירתו.

ב'ויינט' דווח מפי מקורות פלסטינים, כי חמאס דורש שהמענק הקטארי יוכפל ויחולק ל-200 אלף משפחות, במקום 100 אלף כיום.

אמש, פרצו בעוטף עזה למעלה מ-40 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. חלק מהשריפות גרמו לנזקים כבדים לשטחים חקלאיים. לוחמי כיבוי האש בסיוע לוחמי צה"ל, אנשי רשות הטבע והגנים וקק"ל פעלו בכל היממה במטרה למנוע את התפשטות השריפות. בנוסף, אמש נחת בלון תבערה בגן ילדים בשדרות שבנס היה ריק מאדם. כתוצאה מכך התלקחה שריפה שגרמה לנזקים גדולים. חוקר שריפות אישר כי הדליקה פרצה כתוצאה מבלון תבערה.

עזה בלוני תבערה משלחת צה"ל תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד