ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"ראינו את כמות האהבה"

תושב אבו דאבי ל'בחדרי: "יתרום לחיזוק היציבות והשלום בעולם"

תושבים מאבו דאבי ששוחחו עם כתב 'בחדרי' סיפרו על האווירה החגיגית בארצם בעקבות ההסכם ההיסטורי שלדברי אחד מהם זהו צעד בדרך להבטחת היציבות בעולם • "תן לי להבטיח לך, מתי שתבקר באיחוד האמירויות, תתקבל בחום בארצנו"

תושב אבו דאבי ל'בחדרי: "יתרום לחיזוק היציבות והשלום בעולם"
‏חסן סאלח אל מג'יני, אבו דאבי צילום: באדיבות המצלם

‏חסן סאלח אל-מג'יני, תושב אבו דאבי שוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' על התחושות במדינה לאחר ההסכם ההיסטורי בין המדינות. הוא נצביע על התרגשות בקרב רוב תושבי ארצו ועל רצונם להכיר את הצד השני. 

"מרבית תושבי איחוד האמירויות נרגשים לבקר במדינת ישראל כדי להכיר את המדינה ואת עם ישראל הידידותי. תן לי להבטיח לך" אומר חסן, "כי מתי שתבקר באיחוד האמירויות, תתקבל בחום בארצנו".

על ההסכם עם ישראל הוא אומר: "השינוי הוא הכרחי להתגבר על האסון והקונפליקט,, השינוי יביא אסטרטגיה חיובית לערבים ולקידום השלום בעולם. זהו מהלך משותף של אמירויות וישראל בהקשר של יוזמות שלום רבות, ותביא אסטרטגיה חיובית עבור הערבים, אנו רואים כי מנהיגים בינלאומיים בולטים שיבחו את ההסכם ובירכו עליו, והעריכו מאד את המהפך האסטרטגי הזה".

"באשר למפסידים מהמצב הזה, (הפלסטינים) הם סוחרים ומתווכים בנושאים פוליטיים, מצד שני, מובן מאליו כי הזכויות שלהם נשארות ולא נלקחות, אלא נותנות הזדמנויות לשינוי".

"הסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל נועד לשים קץ לסכסוכים באזור ולהפיץ את ערכי השלום בקרב העמים" הוא מדגיש. "צעד היסטורי זה יתרום לחיזוק היציבות והשלום בעולם, המבוסס על הערכים האנושיים שכולם מאמינים בהם, אנחנו קוראים לזמינות של דיאלוג, דו קיום וסובלנות בין דתות ותרבויות שונות, ובאופן שמקרב עמים, השאיפות לצדק ולשלום ישררו בכל החברות".

לסיום אומר לנו סאלח, "לאחר הסכם השלום ראינו את כמות האהבה בין שני העמים, ואתם, כעיתונאים, תפיצו את האהבה הזו יותר, כך שכל העולם, ובמיוחד העולם הערבי יראה את זה".

אחמד, עוד תושב מאבו דאבי, אומר בשיחה מרתקת בטוויטר, כי: "שלום ושלווה זה מה שהעם היהודי זקוק לו כל כך, התרומה שמדינה אחת יכולה להציע למדינה אחרת, היא גדולה מאוד, בישראל בהחלט ניתן לחוש בנוכחות אלוקים בכל פינה, אשמח להכיר את המקום המבורך הזה".

אמדה, תושב נוסף מספר על הרגשות מיד לאחר הפרסום על ההסכם: "אני לא יכול להביע כמה אני שמח עם הסכם השלום הגדול הזה, אני מקווה שכל הערבים, ובמיוחד מדינות המפרץ, יעשו את הצעד הזה לשלום, אני מאוד נרגש לראות כאן בקרוב את כל הישראלים, כאן באיחוד האמירויות והם מאוד מוזמנים לארצנו".

אבו דאבי איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד