כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי שהתנצל

גמזו תוקף את החרדים: "לא נבדקים. מקשה על הפחתת התחלואה"

לאחר שהתנצל על הפגיעה בחברה הערבית ("יצרה פיגוע"), תוקף הפרופ' גמזו "חלקים בחברה החרדית" שלדבריו "מסרבים להיבדק". האם הוא יתנצל גם על מילים אלו?

גמזו תוקף את החרדים: "לא נבדקים. מקשה על הפחתת התחלואה"
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

החרדים לא נבדקים – ומדביקים: את ההאשמה החמורה הזו השמיע היום לא אחר מאשר ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו, שבתדרוך היומי לכתבים – מהציבור הכללי כמובן – האשים חלקים בחברה החרדית בהמשך התפשטות התחלואה. בדבריו אמר גמזו כי "לא הצלחתי להוריד את התחלואה בחברות הערבית והחרדית בצורה שמרגיעה אותי. חלק מהחברה החרדית לא הולכת להיבדק, זה מקשה על הפחתת התחלואה".

את הדברים אמר גמזו אחרי שהתנצל על הפגיעה באוכלוסיה הערבית, לאחר שאמר בתחילת השבוע כי היא "יצרה פיגוע בכך שלא טיפלה כראוי במניעת ההדבקה בימי חג הקרבן".

ממונה הקורונה וראש מטה 'מגן ישראל' הפרופ' גמזו העביר היום (שלישי) תדרוך כמנהגו ואמר בין היתר כי על אף ההצהרות שמיוחסות לו לפיו ישראל בדרך לסגר, עדיין הוא עושה מאמץ למנוע את הסגר בימי החגים. "ישראל לא צריכה ללכת לסגר או מגבלות נוספות", אמר והוסיף כי "מערך קטיעת השרשראות של פיקוד העורף יפעל בצורה מלאה תוך חודש".

הוא הבהיר כי "אנו ממשיכים במתווה שלי - שאני לוקח על כתפיי. הדרך שישראל צריכה ללכת כרגע היא בבניית תשתיות ולא בסגר, הגבלות ומגבלות של פגיעה בכלכלה".

אך בהמשך האשים גמזו חלקים בחברה החרדית. הוא אמר כי "גם בחברה החרדית יש עמידה במקום. בחברה הערבית יש קצת עלייה, אבל אני בטוח בחברה הזו ובניהול המאוד נחוש שלה". הוא הודה כי "לא הצלחתי לשלוט בתחלואה בחברה הערבית והחרדית ולהוריד אותה בצורה שמרגיעה אותי".
לדבריו, הירידה בתחלואה תורגש בהתגייסות של כל הרשויות המקומיות והקהילות. "ניהול הקורונה הוא אירוע קהילתי", הסביר, "ולכן הוא חייב להיות דרך הרשויות המקומיות. תפסיקו לנהל את הקורונה מירושלים - היא צריכה להיות מנוהלת דרך הקהילה".

גמזו התייחס לאפשרות שיוטלו מגבלות בחגי תשרי ואמר כי "להטלת סגר כמו שהיה לנו במרץ יש משמעויות כבדות מאוד. זה אומר הורדה הדרגתית ולפעמים עצירה במקום. וכן, מעת לעת גם את הצעד הזה צריך לשקול, כמובן אל מול בתי החולים. כולם מבינים היטב את הבעייתיות שקשורה בבילוי, בתנועה, במשפחות ובארוחות. יהיה צורך לחשוב על מגבלות. אני עלול להמליץ על מגבלות התקהלות ותנועה משמעותיות יותר".

בסיום התנצל גמזו בפני הציבור הערבי ואמר כי שגה בדבריו. עם זאת, לדבריו המסר נשאר. "הכתובת הייתה על הקיר. העברנו מסר - תיזהרו, תישמרו. חג הקורבן מתאפיין בארוחות, לא רק עם המשפחה הגרעינית אלא עם המשפחה של המשפחה". השאלה היא האם יתנצל בהמשך גם על דבריו בנוגע לציבור החרדי, כשלתפיסתו, כך נראה, חלקים מהם מסרבים להיבדק ובכך תורמים להתרחבות התחלואה.

רוני גמזו קורונה בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד