ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הכל יהיה תחת הנהגתו"

פרסום ראשון: הסעיפים שדלפו מהצוואה שלא הוקראה בסאדיגורה

הצוואה שלא הוקראה בחצר חסידות סאדיגורה ומסקרנת את הציבור החרדי בארץ ובעולם נחשפת לראשונה כאן ב'בחדרי'. כמה סעיפים שאנו חושפים מהצוואה הקדושה, מצביעים על רצונו הברור של הרבי זצ"ל שבנו רבי יצחק יהושע העשיל יהיה ממשיך השושלת ויקבל את כל המוסדות

הרבי מסאדיגורה זצ"ל
הרבי מסאדיגורה זצ"ל צילום: שוקי לרר

ביום שאחרי השבעה בחצר חסידות סאדיגורה האבלים על רבם ומאורם הרבי זצ"ל ואי הקראת הצוואה לא בלוויה ולא בשבעה, דלפו לרשת כמה סעיפים מנוסח הצוואה של האדמו"ר זצ"ל, אותה הפקיד ועשה ביחד עם הדיין הגאון רבי ישראל ברגר, רב שכונת גני גאולה וחסיד צאנז, הידוע כמומחה לצוואות, שהרבי זצ"ל סמך רק עליו.

קודם מסע הלוויה הקריא הגר"י ברגר לילדים את הצוואה, מה שנוגע להם באופן אישי ומה שנוגע להכתרה. לאחר מכן הוחלט כי הצוואה לא תוקרא באורח נדיר.

כפי שחשפנו אמש (שני) את הכותרת מצוואת הרבי זצ"ל שמכתירה את הבן החמישי הרה"צ רבי יהושע העשיל פרידמן מאנטוורפן לממשיך השושלת של בית רוז'ין סאדיגורה.

מאז הסתלק האדמו"ר זצ"ל לבית עולמו רחשו השמועות סביב ההכתרה, בחסידות ממלאים פיהם מים ואומרים כי כל מה שפורסם הכל פייק ניוז ומבזה את הרבי והחסידות: "אמנם הצוואה לא הוקראה אך ממה שיצא זה מדבר בפני עצמו".

הצוואה המלאה של הרבי מסאדיגורה זצ"ל

להלן נוסח הצוואה שנכתבה ב"יום ג' לסדר כה תאמר לבני ישראל התש"פ. י"ז טבת".

הצוואה מתחילה "לכלל אנשי שלומינו וקהלא קדישא חסידי רוזין-סאדיגורה די בכל אתר ואתר ה' עליהם יחי' הברכה והשלום".

בסעיף ג' כותב הרבי בעל ה'אבירי ים' זצ"ל: "תחילה וראש הנני להודות לצאצאי, בני וזוגתם ובנותי ואישיהם ולכל יוצ"ח, על שעמדו על משמרתם ברבות העיתים, ונהגו בי ביותרת הכבוד, להיטיב עמנו אני וביתי הרבנית תליט"א, ולגרום לנו נחת דקדושא, והכרת הטוב מיוחדת אביע לבני הרב מרדכי שלום יוסף פרידמאן ולבני הרב אליהו אליקים געציל פרידמאן הי"ו, על גודל פעלם והשתדלותם בעת שעמדו לימיני בצרתה לי, השי"ת יגמלם בכל הטוב ויתברכו ממעון הברכות בכל הברכות שנתברכו אבותי הק', ויתקיים בהם הבטחת התורה "למען יאריכון ימיך" מתוך בריות גופא ונהורא מעליא אכי"ר".

הרבי זצ"ל בריקוד עם בנו ממלא מקומו בחתונתו. צילום: שוקי לרר 

בסעיף ה' כותב הרבי מפורשות: "הנני ממנה בזה את בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, שיהא לאחר אריכות ימי ושנותי ממלא מקומי, שישב על כסאי, כממשיך האדמורו"ת "אדמו"ר-מסאדיגורה" ויעמוד בראש אנשי שלומינו חסידי רוז'ין-סאדיגורה וינהיג אותם בכל הענינים כפי שהי' אתי-עמי, אליו יבואו במשאלותיהם והוא יעתיר בעדם לטוב להם, ואני בטוח בזכות אבותי ואבות אבותי הק' שתפילותיו תתקבלנה לרצון וברכותיו תפעלנה ישועות, ועצותיו תהיינה בחכמה בבינה ובדעת, כפי שידעתיו שהוא ראוי להיות איש על העדה, לחלות פני כל ולקבל כל אדם בסבר פנים יפות, עפ"י הדרך שהי' מקובל בבית אבותי ואבות אבותי הק' ובטוחני בעז"ה שימצא חן בעיני אלקים ואדם".

סעיף ו': "אני מבקש בכל לשון לבל יהין מאן דהו לערער על צוואתי זו, ואבקש מכל אנ"ש וכן מבני, חתני וכל הנלוים עליהן ויוצ"ח שיחיו, להיות עם בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, לדבוק בו כמו שדבקו באבותי הק' ובי, לסייע בידו ולתמוך בו בכל העניינים למען תמשך השלשלת כפי שהי' מאז, ואכיר טובה לכם על כך כל הימים.

סעיף ז': "בני ממלא מקומי הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א בתוקף ההנהגה, יעמוד גם בראש כל המוסדות שבכל אתר ואתר, שנושאים את השם "סאדיגורה" או "רוזין-סאדיגורה", הן באר"י והן בחו"ל, ובכללם התתי"ם, הישיבות קטנות וגדולות, כוללים, בתי מדרשות ובתי תפילה, הכל יהי' תחת פיקוחו, הנהגתו ומשמרתו, כולל כל ענייני המינויים במוסדות ובישיבות וכו', וזכותו לערוך שינויים כפי הבנתו, ואנ"ש יתיעצו עמו בכל ענין וענין ויקבלו את דעתו והכרעתו".

חסידות סאדיגורה צוואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד