י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כשעה אחרי איומי נתניהו

הסלמה בדרום: רקטה נורתה לעבר אשקלון

התחממות בגזרה הדרומית. אחרי עשרות השריפות היום ובשבועות האחרונים נורתה הערב רקטה לעבר אשקלון שנפלה בשטח פתוח. מוקדם יותר הערב שיגר נתניהו מסר מאיים דרך ראשי הרשויות בעוטף עזה והבהיר כי ישראל לסבב או סבבים כולל חזרה למדיניות הסיכולים הממוקדים

הסלמה בדרום: רקטה נורתה לעבר אשקלון
כיפת ברזל צילום: דוברות משרד הביטחון

בתום יממה של שריפות בעוטף עזה, הערב (שלישי) שיגרו מחבלים מעזה רקטה לעבר העיר אשקלון. נכון לעכשיו לא ידוע על נפגעים או על נזק. בעקבות השיגור, משמעה אזעקה בעיר אשקלון, באזור התעשייה הסמוך לעיר ובקיבוץ זיקים. בצה"ל אישרו כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכי הרקטה נפלה בשטח פתוח.

בעקבות הירי, במד"א התקבלו שתי קריאות על אזרחים שנחבלו קל בדרך למרחק המוגן - ילדה בת 10 במצב קל, עם חבלה בגפיים, וילדה בת 7 במצב קל, עם חבלות בפנים ובגפיים. שתיהן טופלו ופונו על ידי צוותי מד"א להמשך טיפול בבית חולים.

במהלך היממה האחרונה פרצו למעלה מ-40 שריפות בעוטף עזה עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה, זאת בצל ניסיונות התיווך של אנשי המודיעין המצרי שביקרו אמש ברצועה. במהלך היום נחתו בלוני נפץ סמוך למספר יישובים. חבלי משטרה נטרלו אותם. לא נמסר על נזק או נפגעים.

ראש הממשלה נתניהו שקיים היום שיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, שיגר מסרים מאיימים לארגון חמאס, במידה ולא ייפסקו שיגורי הבלונים מהרצועה. "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה", אמר נתניהו והוסיף: "אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס".

עוד אמר כי "אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה".

עוטף עזה הסלמה בדרום שיגור רקטה אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד