י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלפי מעריצות וקסם אחד

האשה שכבשה את עולם התזונה החרדי בראיון מרתק

לחמניות הקסם של דינה מוכרות היום בבתים רבים בישראל והן חצו ערים, מגדרים ומגזרים • בראיון אישי נדיר היא מספרת איך הכל התחיל, מה ייחודי בשיטת התזונה שסוחפת אחריה אלפים וכיצד ניתן לשמור על דרך חיים בריאה לטווח הארוך

האשה שכבשה את עולם התזונה החרדי בראיון מרתק
מזון בריא צילום: Unsplash

לא רבים מכירים את ההיסטוריה המעניינת של דינה, המוכרת משיטת דרך חיים, המועברת כיום בסדנאות ב12 ערים שונות ברחבי הארץ.

דינה הייתה מורה בבית ספר שכמו רבים מאיתנו, התמודדה עם בעיות משקל עודף וחריג כתוצאה מגנטיקה בעייתית. "הייתי מנסה המון שיטות דיאטה. מרזה וחוזרת למשקל הראשוני, שוב מרזה וחוזרת חלילה", מספרת לנו בגילוי לב. "עד שבערך לפני 17 שנה הייתי בדיאטה במהלך הריון והבנתי שאם אני לא אאמץ לעצמי תפריט ארוחות מסודר, עם זמנים מוגדרים ביום, כנראה שאחזיר את המשקל העודף ואף אגדיל אותו. בשלב הזה חקרתי הרבה אודות סוד חילוף החומרים ואיך ניתן לשפר את תפקודו ואני יכולה לומר בפה מלא כי ניצחתי את הגנטיקה".

מה הייתה השיטה הייחודית?
"התחלתי ליישם שיטת ארוחות קצרות עם מרווחים קצרים שיש בהן ערכים תזונתיים בריאים, שאחר בדיקה מדוקדקת גיליתי כי הם מאיצים את חילוף החומרים - האחראי העיקרי למשקל שלנו. עם הזמן כבשתי יעדים. הורדתי עשרה קילו ושמרתי על אותו משקל וכך הלאה", מציינת עם לא מעט סיפוק. "במהלך הזמן התחלתי ללמד את השיטה גם נשים אחרות. יחד איתן גילינו כי היא עובדת פלאים ומשמרת את הגוף בריא גם לטווח הארוך ומשפרת גם את המורל, המצב רוח והביטחון העצמי שלנו".

על זה נאמר - והשאר הסטוריה. הקורסים והסדנאות של דינה הפכו ברבות הימים לשם דבר בעולם התזונה, עם אלפי משתתפות בפריסה ארצית רחבה ולא מעט מעריצות הדבקות כבר שנים בדרכה הייחודית.

להצטרפות למסלולי דרך חיים לחצו כאן >>

דינה מציינת כי אם בהתחלה נשים הרגישו בנוח לצד נוכחותה ה'מלאה', עם הזמן זה הפך להתפעלות מהירידה הצלולה במספרי המשקל שלה, מה שמהווה סיפור הצלחה ודוגמה אישית עבור רבבות. "אני הייתי במקומות הכי אפלים של השומן, הייתי אוכלת בצורה כפייתית וקמה באמצע הלילה לביקור במקרר. מוזר שלא רזיתי מהספורט הלילי הזה", אומרת בקריצה. "לכן כיום אני לא מפחדת משום סיפור. אני מכילה כל אישה שמגיעה אלי לקורס ומבינה מאוד את המקום שלה ומהר מאוד היא משתלבת בשיטה שלי".

איפה הקאץ', מה מיוחד בשיטה?
"אם אני צריכה להגדיר במילה אחת - שובע. נשים מגיעות אלי מופתעות שהן אוכלות יותר מאשר לפני תהליך הירידה במשקל ועדיין מרזות". דבר נוסף שדינה שמה עליו דגש הוא הניסיון האישי, "בשונה מחוקרי תאוריות למיניהם, אני שוקלת מאות בנות מדי שבוע ויודעת מה עובד ומה פועל על מי. וכשם שפרצופיהם שונים, כך חילוף החומרים של כל אחד".

אלמנט נוסף שהופך את השיטה הזו למהפכנית הוא פיתוח מוצרי המזון הייחודים שלה. דינה מציינת כי לחמניות הקסם החלו כרעיון קטן. לחמניה אחת מסוג אחד. אנשים היו אוכלים את אותה לחמניה שש פעמים ביום. ברבות הימים הפכה הלחמניה למוצר הדגל של הליין המיוחד, עם עשרות סוגים ואלפי אנשים שלא מסוגלים להעביר את היום בלי טעימה ממוצר הקסם.


לחמניות הקסם • קרדיט: מתוך אתר דרך חיים

איזה סוד עומד מאחורי אותן לחמניות?
"המתכון שפיתחתי הוא גם נורא טעים ומזין וגם מאוד בריא. יש בלחמניה סיבים תזונתיים ולמרות זאת היא מצליחה לתפוח ולהיות אוורירית" מציינת, "בתחילה הלכתי עם הרעיון למאפיות שונות שלא ששו לקבל אותו ובסוף מצאתי את הפלטפורמה למכור אותן ומיד הן הפכו להצלחה גדולה". 

לרכישת מוצרי הקסם לחצו כאן >>

במהלך הזמן ליין המוצרים הבריאים של דינה התפתח והפך לבופה של ממש. פוקצ'ות, טוסטים ומאפינס הם רק חלק מהמלאי הבריא והעשיר ולפי מה שנשמע מדינה היד עוד נטויה. "כל הזמן צצים רעיונות חדשים. מבחינתי כל לחמניה חדשה היא כמו לידה חדשה. יש לחמניות משלל סוגי קמחים עם מגוון תוספות וזה מדהים לראות לאן כל זה מתפתח, היום גם אנשים רזים צורכים אותן כדי לשמר אורח חיים בריא שמקל על הגוף בכל כך הרבה אספקטים".

הכל נשמע יפה ונהדר אבל איך משמרים אורח חיים כזה במשך שנים?
"זו שאלה שרבים שואלים. אבל זה חלק מהרעיון, זאת לא דיאטה אלא דרך חיים. אני רואה על עצמי שבמהלך הזמן, השמירה נעשית רק יותר אדוקה" מפתיעה. "אני חושבת שהסיפור האישי שלי מהווה השראה ודחיפה עבור נשים רבות. כי כשמאמינים בדרך ורואים את המטרה לנגד העיניים הכל נורא יותר קל".

לסיום לא היינו יכולים להיפרד בלי להזכיר את עניין הקורונה שמהווה משבר של ממש גם עבור שומרות המשקל. "תקופות לא שגרתיות יכולות להיות בעיה אמתית לשומרי משקל", אומרת בצער. "במיוחד עם כל הסגרים והבידודים בבית. שם רמת הפיתויים למאכלים משמינים עולה משמעותית וגם ישנה התחושה 'אוקיי תחלוף התקופה ונחזור לעצמנו'. אולם בהרבה מקרים החזרה נעשית עם עוד מספר קילוגרמים לא מבוטל וכך קשה לשוב לתלם".

מה את ממליצה בנוגע לזה?
"גם בנושא זה חשוב להבין שהתהליך הוא חלק מדרך החיים שלנו. כשההבנה הזו מחלחלת לעומק, הרבה יותר קל לשמור ולהתמיד בכל זמן ובכל מצב. גם בתקופת הקורונה".

דרך חיים דיאטה עודף משקל אוכל בריא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד