ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נמנע אסון • צפו

פעוט חולץ מהסורגים רגע לפני שנפל מהקומה החמישית

כמעט אסון: פעוט כבן שנה נלכד בסורגים בחלון ביתו בשכונת רוממה בירושלים • רגע לפני שצנח מטה ואחרי שהצוותי ההצלה כבר היו מוכנים לגרוע מכל, הצליחו הכבאים לחלצו מהסורגים

פעוט חולץ מהסורגים רגע לפני שנפל מהקומה החמישית
הפעוט שנתקע בסורגים צילום: צוות הצלה

רק בנס, רגע לפני שהתרחש אסון כבד, הצליחו כבאים בסיוע מתנדבי 'צוות הצלה לחלץ פעוט כבן שנה, שמסיבה אשר אינה ברורה נלכד בסורגים בחלון ביתו, כשכל גופו תלוי בין שמים לארץ. האירוע התרחש הבוקר בשכונת רוממה בירושלים והסתיים בחסדי שמיים עם חילוצו של הפעוט כשהוא בריא ושלם.

לוחמי האש שהגיעו במהירות לבית המשפחה, הבחינו כי הפעוט הלכוד הצליח להוציא את כל גופו מבין הסורגים, אך למרבה המזל, רק העובדה שראשו לא עבר הוא לא נפל מהקומה החמישית.

רס"ר אסף צור מפקד הצוות שחילץ את התינוק מספר: "דווח לנו על ילד קטן הלכוד בסורגי מתכת כשגופו תלוי ושמוט אל מחוץ למרפסת. הגענו תוך 2 דקות למקום, וראינו את הילד כשהוא תלוי בין שמים לארץ, ולמזלו רק העובדה שראשו נלכד בין הסורגים, מנעה את נפילתו מהקומה החמישית."

צור הוסיף: "ביצענו מיד חילוץ זהיר ומאובטח של התינוק הקטן מתוך הסורגים באמצעות כלי ייעודי לכך, ולאחר שהוצאנו אותו, העברנו את הילד בזהירות אל אנשי הרפואה במקום".

הפעוט מחולץ מהסורגים, רגע לפני נפילה. צילום: צוות הצלה

”כשהגעתי למקום", מתאר את הדרמה מוטי רייכמאן מתנדב בארגון 'צוות הצלה', "מצאנו פעוט כשהוא לכוד בסורגים שבביתו שבקומה החמישית. כל גופו של הפעוט היה מחוץ לסורגים וכמעט שצנח מטה".

לדבריו, "צוותי כיבוי האש פעלו בזהירות הנדרשת לחילוצו כשבכל רגעי הדרמה שנדמו כנצח היינו ערוכים למנוע את פציעתו. לאחר זמן קצר ואודות למיומנות הצוותים, הפעוט חולץ ללא פגע, נבדק רפואית והועבר לזרועות אמו שהודתה נרגשות לכלל הצוותים באירוע".

בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל וב'צוות הצלה' שבים ומזכירים לציבור, כי יש להקפיד ולעשות הכל ולהתקין סורגים בטוחים ותקניים, כאלו שילדים קטנים לא יכולים להכניס את ראשם וגופם אליהם, בכדי למנוע תאונות בתוך הבית

 

סורגים פעוט שכונת רוממה כבאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד