כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
קרב האשמות

בכיר בליכוד נגד כחול לבן: "שמים רגליים - אי אפשר להמשיך ככה"

בתוך בלי האשמות הדדיות בין כחול לבן לליכוד לגבי זהות האשמה בפירוק השותפות, בכיר בליכוד תוקף את כחול לבן וטוען כי בכוונת מפלגתו ללכת לבחירות • "הועלו על ידינו הרבה רעיונות כדי לפתור את סוגיית התקציב. עד עכשיו כחול לבן לא הסכימו לאף אחד מהם"

בכיר בליכוד נגד כחול לבן: "שמים רגליים - אי אפשר להמשיך ככה"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

בליכוד מוסיפים לתקוף את כחול לבן בעקבות התעקשותם שלא לוותר לנתניהו על פרטים מההסכם הקואליציוני ורומזים כי בכוונתם להוביל לבחירות או לכל הפחות לפירוק השותפות עם כחול לבן על ידי הקמת ממשלת צרה של 61, כשברקע דיונים בין הסיעות בתיווך נציגי הסיעות החרדיות להגיע לפתרון מוסכם שימנע בשלב הראשוני את מועד פיזור הכנסת על ידי דחיית התקציב.

בכיר בליכוד תקף היום את כחול לבן: "דחפתי מאוד חזק להקים את הממשלה. לא היה לי ספק שיהיה קשה מאוד אבל לא תיארתי לעצמי שזה יהיה ככה. זה בלתי נסבל ואי אפשר לעבוד ככה. צריך ממשלה מתפקדת. בסוף זאת החלטה של ראש הממשלה". הכיר מאיים כי "מבחינתי אם לא מייצבים את הממשלה ופותרים את כל הבעיות - אי אפשר להמשיך ככה".

עוד האשים בכיר את הליכוד את השותפים הקואליציוניים כי "כחול לבן מכשילים כל הצעה של ראש הממשלה ושר הבריאות בעניין הקורונה. הממשלה קמה כדי לטפל בקורונה והם מנסים לשים רגליים ומנסים להתחמק מהחלטות קשות". לטענתו, "שרים בממשלה מצביעים באופן שיטתי נגד עמדת הממשלה. שר המשפטים כראש ועדת שרים לחקיקה מצביע נגד הממשלה. כשראש הממשלה נואם במליאה כחול לבן מחרימים את הדיון. לא הייתה ממשלה כזאת בתולדות המדינה".

כרמז על העתיד אומר בכיר הליכוד כי "המציאות הזאת מחייבת הסדרה כדי שתהיה ממשלה מתפקדת". בליכוד כאמור מגלגלים את האשמה לכחול לבן בטענה כי "הועלו על ידינו הרבה רעיונות כדי לפתור את סוגיית התקציב. עד עכשיו כחול לבן לא הסכימו לאף אחד מהם".

הבכיר הוסיף וחשף כי "עשינו פשרות דרמטיות למען הממשלה הזאת. צריך להגיע להסכם שמאפשר פתרון מיידי לבעיות במשק ולפתור את כל הבעיות ביציבות כדי שנוכל לעבוד ביחד ולא להיתקע כל שבוע בחוסר תפקוד וכלום לא קורה".

כזכור, מאז הבוקר הליכוד וכחול לבן נמצאים בקרב האשמות סביב העברת חוק לדחיית מועד התקציב, כשברקע התנאי שהציב יושב ראש הקואליציה להעביר תחילה את תקציב הישיבות לצד תקציבים נוספים. בעקבות התנגדות כחול לבן, ועדת הכספים הסתיימה ללא הצבעה והשעון הפוליטי מתקתק, כאשר אם לא יושג פתרון פוליטי עד יום שלישי הבא הכנסת תתפזר באופן אוטומטי. 

משבר פוליטי הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד