י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעל 9000 חזרו לעבודה

למרות הקורונה - כלכלת ישראל במקום יותר טוב מאירופה

"בזמן שהעולם כולו במיתון בגלל הקורונה, כלכלת ישראל במצב טוב יותר מרוב מדינות העולם. המיתון בישראל הוא חצי(!) מהמיתון באירופה". כך טוען ראש הממשלה נתניהו בניגוד למדווח בתקשורת | מאז אתמול ועד הבוקר התקבלו בשירות התעסוקה 9,176 דיווחים על חזרה לעבודה, לעומת זאת נרשמו 2,408 דורשי עבודה חדשים

למרות הקורונה - כלכלת ישראל במקום יותר טוב מאירופה
מסעדה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו טןען כי בעוד שבתקשורת מדברים כל העת על כך שכלכלת ישראל מתרסקת, העובדות הן ש"בזמן שהעולם כולו במיתון בגלל הקורונה, כלכלת ישראל במצב טוב יותר מרוב מדינות העולם. המיתון בישראל הוא חצי(!) מהמיתון באירופה".

בתוך כך, מהדיווח האחרון אתמול ועד הבוקר ב-7:00 התקבלו בשירות התעסוקה 9,176 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד נרשמו 2,408 דורשי עבודה חדשים. בדומה לשבוע שעבר, פניות יזומות של שירות התעסוקה לציבור דורשי העבודה בבקשה לעדכון מצבו, הובילו לעלייה בדיווחי חזרה לעבודה. בהסתכלות על מכלול הנתונים מהשבועות האחרונים, ניתן לראות מגמה ברורה של יותר נרשמים חדשים. ועל כן, נראה שלא מדובר עדיין בשינוי מגמה אלא כאמור בעקבות בדיקת הקשר עם דורשי העבודה

בשירות התעסוקה שבים ומדגישים כי על החוזרים למעגל העבודה ליידע את שירות התעסוקה, על מנת לשמור על זכויותיהם, ולמנוע העברת דיווחים שגויים אודותיהם שעלולים לגרור חובות מול הביטוח הלאומי. בנוסף, כך יוכל שירות התעסוקה לאפיין את מי שחזרו ושלא חזרו למעגל העבודה, ולדייק את מתן המענה לציבור.

מאז תחילת ההקלות לשחרור המשק מהסגר הראשון, ב-19.4.2020, התקבלו בשירות התעסוקה 450,415 דיווחים על חזרה לעבודה, ובמקביל, נרשמו 223,860 דורשי עבודה חדשים.

כיום רשומים בשירות התעסוקה 869,986 דורשי עבודה, מהם 555,594 בחל"ת. שיעור האבטלה הוא 21.3%.

קורונה בנימין נתניהו שירות התעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד