י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא רוצים בחירות

חשש חרדי: הזעם ברחוב יגרום להפסד צורב

על רקע הזעם ברחוב החרדי על התפקוד הלקוי של הח"כים החרדים בעניין הקורונה, חשש במפלגות החרדיות מהליכה לבחירות בעת הזאת, מהלך שעשוי להמיט מפלה קשה לתוצאות הבחירות | כך או כך, אין בידם לעשות הרבה כדי למנוע אותן

חשש חרדי: הזעם ברחוב יגרום להפסד צורב
מחאת תושבי ביתר עילית נגד הסגר צילום: באדיבות המצלם

הזעם ברחוב החרדי סביב התנהלות הנציגים החרדים בכל הנוגע להתמודדות מול התפשטות מול נגיף הקורונה, מעלה חשש עז בקרב הנציגים החרדים מהליכה לבחירות בשלב הזה, כשברקע גם הסכסוך בתוך הסיעה החסידית.

בתקופה האחרונה הזעם ברחוב החרדי התפרץ החוצה, הסגרים והמגבלות שהוטלו בעיקר על הריכוזים החרדים, הוציאו זעם שהגיע מהרחוב החרדי שלא הורגש כבר שנים ארוכות, די להיזכר במהומות שהתרחשו משך כמה ערבים ברציפות בשכנת רוממה הירושלמית. אז יצאו עשרות תושבים להפגנות ענק, והביקורת התפרצה גם בתקשורת החרדית בטענה כי החרדים לא מייצגים את העמדה החרדית בדיונים בממשלה בכל הנוגע להתמודדות עם הנגיף.

הזעם התפרץ עוד יותר עם התנהלות המשטרה בטענה ליחס מופלה כלפי החרדים, החרדים זעקו ודרשו לשינוי, כשבסיעות החרדיות הביאו פתרון בקושי, וגם התחייבויות להקים ועדת חקירה שתבדוק את הנושא, לבסוף לא עלתה להצבעה.

כל אלה בנוסף לטענות הקיימות בין כה - מעלות חשש דווקא בקרב הנציגים החרדים, כי בסיעות החרדיות בדגש על יהדות התורה כי החרדים יגיבו בקלפי וימנע מלהצביע לסיעות החרדיות באם הכנסתץ תתפזר מאיליה ותצא לבחירות בחודשים הקרובים.

הלחץ באגודת ישראל גדול עוד יותר, כאשר הרוחות במפלגה עדיין סוערות סביב חלוקת התפקידים בתוך הסיעה, מה שעורר זעם בקרב חלקים במפלגה, לצד הקריאה לפריימריז פנימי בתוך הסיעה גברה בתקופה האחרונה.

כל אלה ובכלל המצב הפוליטי מעלים חשש גדול בסיעות החרדיות מהליכה לבחירות, ההליכה אל הלא נודע והסיכוי כי ראש הממשלה לא יצליח לבסוף להרכיב ממשלה והחרדים יישארו באופוזיציה מדאיגה את הסיעות החרדיות, כשבכל אופן הסיכויים למנוע את הבחירות שואף לאפס.

המפלגות החרדיות בחירות יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד