י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת סגר בחגים?

1,637 חולים אובחנו; ירידה במספר המונשמים

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר הנדבקים בישראל ממשיך לזנק • מספר החולים מפרוץ המגיפה במדינה מתקרב ל-100,000, ושישה חולים נוספים נפטרו מאז אמש

1,637 חולים אובחנו; ירידה במספר המונשמים
נסיעה ברכבת בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בצל הדיונים על הטלת מגבלות לקראת החגים ברחבי הארץ, מספר החולים בגל השני של נגיף הקורונה בישראל ממשיך לזנק. 1,637 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-98,550. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 27,522 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 23,913. מספר המונשמים ממשיך להישאר יציב ועומד כעת על 110 חולים הזקוקים למכונת הנשמה - ירידה של חמש  חולים במספר המונשמים מאז אמש - מתוך 403 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. שישה חולי קורונה נוספים נפטרו מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 789. 73,484 חולים החלימו עד כה מהנגיף.

כזכור, משרד הבריאות פתח אתמול בבדיקה, לאחר שהתגלה כי 53 נפטרים מקורונה הוסתרו מנתוני המשרד במהלך החודשיים האחרונים. מדובר בקשישים שנפטרו בבתי אבות, כחלק מפרויקט מגן אבות ואמהות. בימים האחרונים דווח במספר כלי תקשורת כי מספר הנפטרים אותו מפרסם משרד הבריאות אינו המספר העדכני, וייתכן ונפטרים רבים הוסתרו מהרשימה.

במשרד הבריאות מסרו כי השר יולי אדלשטיין רואה את העניין בחומרה רבה. בעקבות חשיפת הנתונים, השר אדלשטיין הנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות תוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך. "שר הבריאות מתכוון לפעול בשקיפות וליידע את הציבור בתוצאות הבדיקה ובמסקנותיו", נמסר.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי הורה לאנשי משרד הבריאות לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים, ובכללם המוסדות הגריאטריים אשר ישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות בעדכון השוטף.

קורונה חולים משרד הבריאות יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד