ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ישוב לפעילות מלאה בקרוב

הלוחם שנפצע בפיגוע בירושלים שוחרר מבית החולים

פחות משבוע לאחר שנפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, לוחם משמר הגבול סמל שני מ' שוחרר היום מבית החולים • ד"ר דניאל וייס שטיפל בלוחם: "הוא מחלים מן הפציעה ונראה כי יוכל לשוב לפעילות מלאה בתוך זמן קצר"

הלוחם שנפצע בפיגוע בירושלים שוחרר מבית החולים
השר אוחנה עם הלוחם הפצוע צילום: דוברות המשטרה

לוחם משמר הגבול, סמל שני מ׳ שנפצע במהלך פיגוע הדקירה שהתרחש בעיר העתיקה ביום שני האחרון, שוחרר היום (חמישי) לביתו מהמחלקה הכירורגית של בית החולים הדסה הר הצופים. כזכור,  סמוך לשעה 20:40 ביום שני, הגיע מחבל לעבר כוח משטרה שפעל בשער הכניסה להר הבית בעיר העתיקה, שלף סכין, באמצעותה דקר את סמ"ש מ' לוחם מג"ב ופצע אותו באורח בינוני. למרות פציעתו, מ' התעשת, דרך את נשקו, ירה לעבר המחבל וניטרל אותו.

מ׳ נותח על ידי ד״ר דניאל וייס, מנהל תחום טראומה בבית החולים הדסה הר הצופים, אשר מסר עם שיחרורו כי מצבו של הלוחם טוב. "הוא מחלים מן הפציעה ונראה כי יוכל לשוב לפעילות מלאה בתוך זמן קצר", אמר ד"ר וייס. מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי הודה לצוות הרפואי ולד"ר דניאל וייס שניתח את מ' על הטיפול המסור והמקצועי, שלדבריו, "יאפשר למ' להחלים מפציעתו ולשוב לבקשתו לפעילות מבצעית בהקדם".

יום למחרת הפיגוע, קיים השר לביטחון פנים אמיר אוחנה יחד עם מ"מ המפכ"ל וקציני המשטרה ביקור בבית החולים הדסה עין כרם, בו אושפז הלוחם. מ', שחזר את רגעי הפיגוע בו הוא נפצע באורח בינוני. "עמדתי בשער, חשבתי לעצמי מה אני אעשה אם יגיע מחבל ופתאום הוא דקר אותי. יריתי לעברו מספר כדורים וניטרלתי אותו".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר ללוחם שנפצע: "אני יודע שסיימת את הטירונות שלך בהצטיינות, אתמול ההצטיינות שלך באה לידי ביטוי מוצלח. תפעלת את האירוע ביעילות, בנחישות ובמהירות – ואתה ראוי לכל שבח. אתה דוגמה ומופת ללוחמי מג"ב ולשוטרי משטרת ישראל. אני מודה לצוות הרפואי שמטפל בך במסירות ומאחל לך רפואה שלמה ומהירה". לאמו של סמל ראשון מ' אמר אוחנה: "יש לך בן גיבור. הוא הציל חיים".

"בשנים האחרונות שוטרי משטרת ישראל ובהם לוחמי מג"ב, ניצבים בחזית המאבק בטרור במדינת ישראל", אמר מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן. "הגנה על אזרחי ישראל ומאבק בטרור משמעותו הקרבה, חתירה למגע ואומץ לב, ואת כל אלו הבאת לידי ביטוי בהצטיינות רבה בתפקודך אמש. תגובתך המהירה והנחושה מול המחבל שדקר ופצע אותך, ראויה לכל שבח והערכה, משקפת את ערכי המשטרה וכך מצופה מכל שוטר", הוסיף.

 

משמר הגבול פיגוע בעיר העתיקה שחרור מבית החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד