י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתיחות בדרום מחריפה

צה"ל תקף ברצועה; ירי הרקטות נמשך

מטוסי חיל האוויר הישראליים נכנסו גם הערב לשמי רצועת עזה ותקפו יעדי טרור של ארגון חמאס, זאת בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה שהציתו רק היום 42 שריפות ברחבי יישובי עוטף עזה. זמן קצר לאחר שעזבו שוגרו הרקטות לעבר יישובים כיסופים ועין השלושה

צה"ל תקף ברצועה; ירי הרקטות נמשך
צה"ל תוקף בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר יממה נוספת של שריפות, 42 במספר בעוטף עזה, כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה, כולל ירי רקטות לעבר שטח ישראל, תקפו הערב (חמישי) מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

בתקיפה נפגע בין היתר אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת קרקעיות ומנהרות של ארגון הטרור חמאס. מוקדם יותר הערב שיגרו פלסטינים שתי רקטות מהרצועה שנפלו באזור גדר המערכת כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. בצה"ל בודקים האם השיגורים חצו לשטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

בצה"ל הוסיפו כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

מאז שעות הבוקר פרצו בעוטף עזה למעלה מ-40 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. כוחות כיבוי יחד עם אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל וקציני הביטחון של היישובים פעלו לכבות את השריפות במטרה למנוע נזקים חמורים לשטחים החקלאיים. היום נחשפה מערכת לייזר חדשה של משמר הגבול שמטרתה ליירט בלוני תבערה. ביישובי עוטף עזה מביעים תקווה כי המערכת החדשה תבלום את הבלונים בעודם באוויר, מה שימנע את הצתת השריפות.

זמן קצר לאחר שמטוסי צה"ל יצאו מהרצועה הערב, נשמעו שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה כיסופים ועין השלושה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

גם היום נמשכו המאמצים של גורמים בינלאומיים ובראשם המודיעין המצרי להביא להבנות בין ישראל לחמאס ולמנוע הסלמה. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס הציבו לישראל שורת דרישות בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה. מנגד, ישראל דורשת קודם לעצור את הפרחת בלוני התבערה ולעצור את ההפגנות הליליות על הגדר. נכון לעכשיו, לא נרשמה פריצת דרך בין הצדדים וגורמים ביטחוניים מערכים כי הדרך להסלמה הולך ומתקצרת.

יישובי עוטף עזה גל שריפות טרור הבלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד