כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גרורות ההסכם

דובר המשרד שפוטר לא מתחרט: "אינשאללה אבקר אצלכם"

ראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי מח'רטום - סודן של איש השעה, דובר משרד החוץ הסודאני המפוטר, שהכריז שארצו היא הבאה לחתום על הסכם שלום עם ישראל ומצא את עצמו בבית: "לא מתחרט. השלום בינינו ישרת את שני העמים"

דובר המשרד שפוטר לא מתחרט: "אינשאללה אבקר אצלכם"
חיידר בדאווי סאדק צילום: באדיבות המצלם

דובר משרד החוץ הסודאני המפוטר, חיידר בדאווי סאדק, ממש לא מתחרט בכלל על ההכרזה שלו שארצו רוצה הסכם שלום עם ישראל כמו האמירויות. הכרזה שהביאה להדחתו: "אינשאללה אבקר אצלכם". הוא אומר בשיחה מחרטום הבירה לרועי קייס בכאן 11.

כזכור, שר החוץ של סודאן, עומר קמר א-דין, העביר מתפקידו את דובר המשרד. בהודעת הטלוויזיה הסודאנית לא נמסרה הסיבה למהלך לאחר ההדחה. אך רשת אלג'זירה פרסמה כי הדובר, חיידר בדווי, הועבר מתפקידו בשל הצהרותיו בעניין חידוש היחסים עם ישראל.

לאחר שדבריו עוררו סערה, אמר דובר משרד החוץ של סודאן, כי הדברים שאמר הם "דעתו בעניין היחסים בין סודאן לישראל כאזרח סודאן ולא דעתו כדובר הרשמי של משרד החוץ".

הוא הוסיף כי דעתו התבססה על סמך "הצעד האמיץ" שביצע ראש מועצת המעבר של סודאן שנפגש בחודש פברואר האחרון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו באנטבה שבאוגנדה. צעד שלדבריו "פתח את הדלת לשיחות שביכולתן להתקיים בין סודאן לישראל".

אך כאמור זה לא עזר לו, והוא פוטר מתפקידו.

סודן הסכם שלום חרטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד